Podsumowanie kursu Digital Frontier

Digital Frontier zakończyło się niecałe 2 tygodnie temu. Przez ten czas przygotowywałem dla Was artykuł na temat całego kursu. Dziś śmiało mogę powiedzieć, że zrobiłem wszystko, abyście mogli dowiedzieć się, jak to wszystko wyglądało od kuchni. Zebrałem opinie od uczestników oraz przeprowadziłem wywiad z dyrektorem programowym – Maciejem Miąsikiem. O tym, czy kurs okazał się sukcesem czy porażką, dowiecie się z tekstu poniżej. Zapraszam!

Czym jest Digital Frontier?

logo

Digital Frontier jest płatnym, dziewięciomiesięcznym kursem weekendowym odbywającym się w Warszawie kierowanym do osób, które chcą pracować w branży gier komputerowych albo założyć własną firmę i tworzyć swoje gry.

Główne przesłanie towarzyszące DF to „uczyć w praktyce”. Uczestnicy po zakończeniu kursu będą gotowi do podjęcia pracy w wybranej firmie albo zaczną realizować własne projekty we własnych podmiotach.

DF jest odpowiedzią na kilka dużych problemów polskiej branży tworzenia gier – po pierwsze nie ma w niej wielu nowych osób, które można szybko zatrudnić. Po drugie zdobyta wiedza jest na tyle hermetyczna, że pojawia się mało nowych podmiotów, które realnie mogą konkurować z zagranicznymi firmami.

302228_290971981017416_192770527_n

Jest też wspólnym tworzeniem ekosystemu w którym młodzi twórcy gier mają możliwość stworzyć swoje pierwsze projekty i uzyskać wsparcie inwestorów.

DF to miejsce w którym uczestnicy będą wykorzystywać swoją wiedzę w realizacji praktycznych projektów z szeroko rozumianą z branży gier: gry na PC, konsole, przeglądarkowe, mobilne, społecznościowe.

[źródło informacji]

Prezentacja produkcji

Na początku przedstawię Wam kilka tytułów, które zostały stworzone podczas trwania kursu, bądź są z nim związane.  Nad powstawaniem produkcji pracowali uczestnicy połączeni w kilkuosobowe grupy. To właśnie organizatorzy postanowili, żeby produkcje powstawały w taki sposób. Mimo, że niektórzy uważali ten pomysł za bardzo kontrowersyjny to końcowy efekt okazał się bardzo pozytywny. Kiedy zapytałem Macieja Miąsika podczas Pixel Heaven o to czy jest zadowolony z wyników, to z uśmiechem na twarzy odpowiedział mi, że nawet się nie spodziewał tego, iż zostaną pokazane jakiekolwiek produkcje. Oczywiście musimy wziąć uwagę na to, że nie wszystkie gry są dokończone.

Przechodząc do sedna sprawy. Sprawdźcie niektóre produkcje, pokazane na oficjalnej prezentacji Digital Frontiers.

Black Mail

This slideshow requires JavaScript.

Jest to gra przygodowa typu point-and-click. Gra opowiada o 12-letnim chłopcu z charakterem, który od małego żyje w sierocińcu. Pewnego dnia podejmuje decyzję o ucieczce z sierocińca, gdzie nie dzieje się dobrze i postanawia odnaleźć swoich rodziców. Na swojej drodze musi stawić czoła różnorakim przeszkodom i zagadkom, przeżywając śmieszne, ale i groźne przygody. W trakcie przygody okazuje się, że rodzice żyją, ale zniknęli w tajemniczych okolicznościach i chłopiec musi się dowiedzieć, co się z nimi stało.

Styl: Rysowane odręcznie w klimacie steam-punkowym.

Skład ekipy:

  • Michał Kujaszewski – Programista i Pomysłodawca
  • Bartłomiej Czarnak – Grafik i Designer
  • Jerzy Romanowski – Producent
  • Wojtek Jeżowski – Zapracowany człowiek
  • Bartek Sidzina – Reposytorysta i Programista

Strony: 1 2 3 4 5

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

  • tom

    Ale bym się wkurzył program kiepski ratował sytuacje jeszcze MIchał Iwanicki ale go nie widzę jako wykładowcy. Marketing działa i nadal widnieje jako wykładowca na stronie DF

  • Coliber

    Michał Iwanicki miał wykład

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @WojcikJakub: #zmiany 2x dziś mój ostatni dzień w kinguin oraz pożegnanie w @1ndieworld. Całość działań związanych z serwisem przejmuje…
RT @qbar82: @tipheret Indyki nie miały się nigdy tak dobrze jak teraz. Taki Inside potrafi wygrać więcej nagród niż niejeden AAA więc chyba…
RT @butcher_pl: Szukamy do pracy przy giereczkach! https://t.co/M5uWyOd1Ru