Wywiad z Black Eye Games – twórcami gry „Gloria Victis”

W ramach projektu „Miesiąc z Gloria Vicits” chcemy przedstawić Wam wywiad z twórcami gry. Jest to kolejny etap naszej współpracy. Z wywiadu dowiecie się m.in. jak będzie wyglądał system PvP oraz czy gra będzie opierać się na mikropłatnościach. Jest to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów MMORPG a przede wszystkim dla miłośników „Gloria Victis”. Serdecznie zapraszamy !

1ndie World: Czuję dumę widząc, że Polska scena gier się rozwija, a szczególnie gałąź gier niezależnych. Od dawna staram się śledzić wszelkie informacje dotyczące Państwa najnowszej gry – Gloria Victis. W imieniu 1ndieworld.com chciałbym zadać Państwu kilka pytań, które mogłyby przybliżyć nam zrozumienie pomysłów, które wykreowały tę grę.

Po pierwsze: jak to się stało, że zdecydowaliście się, że stworzycie grę MMO? Nie ma co ukrywać, że konkurencja w dziedzinie MMO jest spora. Czy było takie założenie od początku?

Zespół Black Eye Games: Tak, wzięliśmy się za najtrudniejszy gatunek, którego niemal wszystkie elementy dotyczą rozwiązań sieciowych. Gloria Victis z założenia miała być właśnie grą sieciową. W gruncie rzeczy powodem jej stworzenia była irytacja związana z obecnymi produkcjami, w tym głownie pochodzącymi z Ameryki i Azji. Pełno tam bowiem błyszczących efektów, mangi – czyli czysta fantastyka. My natomiast wychodzimy z założenia, iż należy skończyć ten okres i zaserwować ludziom czyste, wielowątkowe i brutalne średniowiecze. Gry, które promowały tą alternatywną wizję rozrywki odnosiły sukcesy. Wierzymy głęboko,
iż nam także się uda.

Co spowodowało, że zdecydowaliście się na silnik UNITY3D? Nie często widzi się w gry tworzone na tym silniku, oglądając Wasze filmy na portalu YouTube trzeba uznać, że silnik pokazał klasę. Gra wygląda naprawdę realistycznie.

Zespół Black Eye Games: Unity3D to bardzo tani, wydajny oraz dynamicznie rozwijający się silnik.
Kiedy dobieraliśmy technologie, Unity „wyskoczyło” właśnie z bogatym wachlarzem funkcji dedykowanych pod wysokiej jakości gry. Cieszy nas również to, iż nasz tytuł świadczy o jakości gier, które można na nim stworzyć. Dzięki temu możemy przełamać pewien niesłuszny stereotyp.

Z tygodnia na tydzień Unity udostępnia coraz to nowsze poprawki czy dodatki. Zatem można rzecz,
że rozwijamy się wraz z silnikiem. Muszę jednak przestrzec wszystkich, Unity jest bardzo dobrym silnikiem, tylko w jednym wypadku, gdy pracują przy nim ludzie, którzy poświęcają mu swoje serce i czas. Mniej więcej oznacza to, że jak w każdym silniku dokumentacja przy większych przedsięwzięciach jest zbyt uboga. Spędzamy czasem cały tydzień, aby zdiagnozować skutki użycia jednej funkcji, którą dokumentacja potrafi opisać nawet jednym zdaniem. Dzięki niebiosom Unity posiada gigantyczne community, dzięki któremu osoby na nim pracujące dzielą się swoimi problemami i pomysłami rozwiązań. 

Podsumowując gra może być piękna, wydajna tylko wtedy, gdy pracują nad nią ludzie zdeterminowani do wykonania nawet z pozoru nierealnego zadania i niebojący się żadnych wyzwań. 

Strony: 1 2 3 4

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

  • Tytan

    Bardzo fajny wywiad, za którego dziękuję.
    Bardzo przyjemnie się czytało.

  • Tytan

    Bardzo fajny wywiad, który dostarcza dużo przydatnych informacji.
    Gratuluję!

  • Shadow

    Oczywiście nikt nie wspomniał, że Gloria Victis była stworzona na podstawie Ether-Fields, w którym część „brudnej roboty” czyli kodowania odwalał Kamil Nowakowski. Nikt też nie wspomniał, że Unity jest technologicznie gorsze od silnika, który stworzył Kamil.

    • Dorogon

      A po co i o czym tu chcesz wspominać ? Był w Teamie, ale już go niema.
      Odszedł, jego wybór. Sam Kamil chciał by zmieniono nazwę po przejściu na
      inny silnik, więc raczej nie chciał by wszędzie wspominano, że to
      kontynuacja EFa.

      Co do Unity – szczerze ci wierzę, że operujesz oboma silnikami i sam
      osobiście porównywałeś te silniki pod względem optymalizacji oraz
      wydajności. No chyba, że twierdzisz iż Unity jest gorsze, bo ktoś tak
      powiedział… ale nie, na pewno nie 🙂

      Stwierdzam, że pewnie jedynymi osobami, które tak naprawdę porównywały
      oba silniki są członkowie z Black Eye, więc to raczej oni wiedzą
      najlepiej, który silnik jest lepszy.

      I proszę cię byś zaprzestał bezsensownych dyskusji, co jest lepsze, itd,
      itp.
      Było Ether Fields, a jest Gloria Victis i ważna jest przyszłość, a nie
      przeszłość.

    • Hariabi

      Shadow daj sobie już spokój… To nudne się powoli robi 🙂

    • Bryan

      Oczywiście nikt nie wspomniał, że Kamil Nowakowski okradł cały team, a ze złodziejami nikt nie chce być kojarzony. Być może dlatego team nie wspomina o Ether Fields.

      • Bryan

        Pozatym, jeżeli w Ether Fields jedyną częścią którą wykonał Kamil było kodowanie, a Gloria jest kodowane od samego początku to nie wiem na jakiej podstawie ktokolwiek miałby kojarzyć Glorie ze złodziejami.

        Aha, i co do wydajności silnika, wytłumacz mi proszę jakim cudem Unity na którym powstały tysiące gier w tym setki mmo może być gorsze od silnika na którym nie powstała ŻADNA gra.

  • Fajny wywiad, jako polski game developer trzymam kciuki za chłopaków 😉

  • TimeToTheGame

    Ładnym wywiad:)
    Ja najbardziej zwróciłem uwagę na te słowa:
    „Nie ukrawamy, że ten problem był główną przyczyną opóźnień w wydaniu
    grywanej wersji, którą już niedługo zamierzamy zaprezentować”.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

Detention – muzyczny powrót do korzeni serii Silent Hill? https://t.co/95B5oBxdwK https://t.co/abJoWWy9vC
RT @hepari00: Pixel Princess Blitz' #Kickstarter has launched! Please #retweet, share the news and back us! https://t.co/GKmEcaQrm3 #indied…
RT @YoYoGames: YoYo Games are recruiting for a variety of positions! please check out our current vacancies page https://t.co/ClLim7G8Z3 &…