A jednak indie mogą na siebie zarabiać

Naprzeciw stereotypowi, że tylko wielkie (AAA) produkcje mogą się dobrze sprzedać, wyszło Abbey Games – twórcy świetnego Reus, którzy pochwalili się, że od czasu premiery gry, w połowie maja, sprzedali 235 000 sztuk ich symulacji boga.

Biorąc pod uwagę, iż studio powstało w zeszłym roku i skupia jedynie cztery osoby (w tym dwóch studentów), to naprawdę przyzwoity wynik. Ile dokładnie zarobili tego nie wiadomo, za sztukę trzeba zapłacić 10$, ale gra wielokrotnie była wystawiana na promocjach, w tym podczas Steam Summer Sale.

Manuel Kerssemakers powiedział w wywiadzie dla serwisu Joystiq, że „dzielenie się wynikami sprzedaży jest tak naprawdę bardzo istotne dla społeczności twórców niezależnych”. Trudno się nie zgodzić z tym twierdzeniem, bowiem wyniki Reus pokazują, że można robić gry, które się kocha i nie utknąć w garażowej niszy.

Dla tych co nie wiedzą czym jest Reus, zapraszam do obejrzenia premierowego trailera poniżej.

źródło Joystiq