Cichy hit od iFun4all, czyli wrażenia z wizyty w Krakowie [cz.1]

W ostatni weekend miałem przyjemność odwiedzić krakowskie studio Bloober Team oraz sąsiadujące z nim iFun4all. Podczas wizyty udało mi się przetestować nowe projekty m.in. Scopophobię, jak również odświeżoną wersję Basement Crawl (obecnie Basement Brawl). W pierwszej części tekstu skupię się przede wszystkim na tajemniczej produkcji Blind’n’Bluff, która zauroczyła mnie od pierwszego wejrzenia.

Blind’n’Bluff to produkcja tworzona dokładnie przez iFun4all, czyli spółkę powiązaną kapitałowo z Bloober Team, specjalizującą się w produkcjach middle-corowych. Miałem okazję zagrać w początkowy etap Blind’n’Bluff, który z miejsca zauroczył mnie swoim klimatem. Tym, co najbardziej rzuciło mi się w oczy, była przede wszystkim unikalna rozgrywka (o której niestety nie mogę więcej się wypowiedzieć) oraz przepięknie rysowana grafika. Oprócz tych dwóch elementów, na słowa uznania zasługuje świetnie dobrana ścieżka dźwiękowa, będąca swego rodzaju wisienką na torcie. Poniżej macie zaprezentowany plakat, na którym przedstawiona jest najprawdopodobniej główna bohaterka Blind’n’Bluff.

posterr

Autorzy niestety nie chcieli zdradzać mi szczegółów dotyczących fabuły, jednak domyślam się, iż będzie ona ściśle powiązana właśnie z wyżej przedstawioną postacią.

Blind’n’Bluff jest tytułem logicznym, zawierającym także elementy platformowe. Na pewno produkcji bliżej jest do Limbo niż do Raymana, ale to dla wielu będzie dobrą wiadomością. Zagadki, które napotkałem na swojej drodze, stały na odpowiednim poziomie i nie powinny stanowić problemu również dla młodszego odbiorcy.

Z rozmów przeprowadzonych przed testami udało mi się dowiedzieć, że Blind’n’Bluff miał być na początku „mniejszą” produkcją, skierowaną tylko na urządzenia mobilne. Jednak po namowach wielu wydawców udało się przekonać twórców do rozbudowania produkcji, a jednocześnie platform docelowych.

Wiążę z nową produkcją iFun4all wielkie nadzieje. Tytuł ma spory potencjał, na który składa się unikatowa rozgrywka oraz świetna oprawa audiowizualna. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już wkrótce będziemy mieli okazję zagrać w jedną z najciekawszych polskich gier.

Więcej informacji na temat gry znajdziecie tutaj – http://www.ifun4all.com/ oraz https://www.facebook.com/blindnbluff?fref=ts

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @mrRyJek: I tyle... wow #yonder https://t.co/XbBhuuFXdo
RT @thibaultsimar: Re-textured an old scene, playing with lights. #voxel #magicavoxel https://t.co/PaPdE7ujk3