Darmowe silniki do tworzenia gier

Ostatnie dni przyniosły nam dużo ciekawych informacji związanych z najpopularniejszymi silnikami do tworzenia gier. Trzy firmy zmieniły zasady licencjonowania swoich środowisk: UE4, Unity5 oraz Corona SDK.

Rewolucję rozpoczął CEO Epic Games Tim Sweeney przekazując taką o to informację:

Przy wykorzystaniu darmowej wersji UE4 pobierane jest 5% od dochodu po wydaniu gry, powyżej dochodu 3000$ kwartalnie.

Na odzew konkurencji długo nie trzeba było czekać. Unity wystartowało z dwoma wersjami swojego najnowszego silnika. Najważniejszą kwestią jest, iż wersja Personal tak naprawdę powinna wystarczyć każdemu kto chce tworzyć swoje produkcje.

unity

Więcej informacji związanych z Unity http://blogs.unity3d.com/2015/03/03/unity-5-launch/

Podobnie stało się w kwestii silnika znanego głównie twórcom mobilnym. Corona SDK również stała się darmowa, natomiast bardzo ważne jest to, iż wreszcie będzie mozliwey eksport aplikacji na komputer, a nie tylko urządzenia mobilne.

Więcej informacji na temat darmowej wersji Corona SDK znajdziecie tutaj – http://coronalabs.com/blog/2015/03/02/corona-sdk-is-now-free/

O komentarz poprosiliśmy także Macieja Miąsika, twórcę wielu wspaniałych produkcji:

Na razie trzy silniki zmieniły swoje zasady licencjonowania: UE4, Unity5 oraz Corona SDK. Zasady te przede wszystkim zmieniły się na lepsze, czyli jest taniej. Próg wejścia został znacząco obniżony, nic tylko robić. Oczywiście ważny jest „fine print”, bo każdy różnie rozumie „za darmo”, ale generalnie jest o wiele lepiej niż 2 dni temu. Od strony technologii indyki mają coraz mniej zmartwień. Pozostaje robić fajne gry. Ale to już całkiem inna sprawa.