Defenders of Vermillion – z czym na Pixel Heaven 2013, cz. 2.

poprzedniej części skupiłem się w większej mierze nad urozmaiceniem rozgrywki. Pomimo że podczas Digital Dragons głównym elementem, który nawalał, był interfejs użytkownika, to jednak jego zmiana nie mogła się odbyć poprzez samą modyfikację.

Żeby móc łatwo wytłumaczyć co należało zmienić w GUI posłużę się poniższym screenshot’em:

dov_uwagi

Błędy, jakie zostały popełnione podczas implementacji starego GUI, zrodziły się już podczas pierwszych projektów gameplay’u. Zamiast skupić się na rozgrywce, uwzględniając takie czynniki jak: prostota, przyjemność, dynamiczność, to ciągle dokładaliśmy elementy, które gameplay tylko utrudniały. Oczywiście z naszego punktu widzenia było to „fajne”. Daliśmy graczowi możliwość atakowania bohaterami, spamowania fireball’ami, używania rozpoznawania gestów do tworzenia nowych czarów i zbierania drop’ów pozostawionych po zabitych przeciwnikach. Dalej uważacie, że tak jest fajnie? 🙂 Teraz postawcie się w roli gracza i postarajcie się jednocześnie zwracać uwagę na:

  • Poziom many (każdy z „gestowanych” czarów ją zużywał).
  • Poziom HP (dolny czerwony pasek, na który nikt nie zwracał uwagi).
  • Cooldown umiejętności bohaterów (przyciski na dolnym pasku).
  • Cooldown fireballa  (środkowa ikonka fireball’a, która i tak nic nie mówiła graczowi).
  • Klikanie „na pamięć” w ikonkę ulepszeń bohaterów w celu sprawdzenia czy mamy już pieniądze na dane ulepszenie.

Dużo nie zawsze znaczy dobrze i to jest naprawdę zdanie, które sobie zapamiętam i przy kolejnych zmianach czy nowych projektach będę powtarzał je jak mantrę.

Ustalenia.

IMG_12052013_211722

GUI jest zależne od samej rozgrywki, dlatego najpierw musiałem z zespołem zmienić jej przebieg, a następnie przeprojektować interfejs gry. Nadrzędnym celem stało się zminimalizowanie zbędnej dla gracza konieczności śledzenia wielu rozproszonych informacji, a konkretnie postanowiliśmy ograniczyć ilość elementów, na które gracz musi ciągle zwracać uwagę. Raz jeszcze przypomnę, że postawiliśmy nacisk na używanie czarów, tak więc interfejs musiał posiadać następujące cechy:

  • Przejrzystość – gracz powinien wiedzieć jakie czary ma dostępne oraz jakie gesty są do nich przypisane.
  • Grupowanie – elementy GUI związane z czarami (rage, zaklęcia, gesty) powinny być umiejscowione w tym samym miejscu. Tyczy się to także elementów typu informacja o fali czy zarządzanie złotem (stan/możliwość wydania).
  • Akcent na fireballa – fireball jest podstawowym zaklęciem, wobec czego musi zostać wyraźnie zaakcentowany jego stan oraz pasek mocy.

IMG_14052013_195058

Zmiany, zmiany, zmiany…

Podczas modyfikacji interfejsu szybko doszliśmy do wniosku, że istotnym problemem jest także brak wyraźnego odróżnienia czynników głównych od tych mniej ważnych. Należałoby zastosować chociażby priorytet wielkości elementów.  Jednakże nie chodziło do końca o to, aby element związany z fireballem (główny czar) był największy ze wszystkich dostępnych elementów, lecz był w stanie wyróżnić się wśród „sąsiadów”.

IMG_17052013_200642

Kolejne zmiany tyczyły się układu i grupowania elementów.

Czary zostały przeniesione na dół ekranu, a ponieważ były jedynym elementem umiejscowionym na dolnej przestrzeni wyświetlacza, wyraźnie odróżniały się w tym miejscu. Ten element zaczynał nabierać barw. Pasek, który reprezentował wartość szału maga (Rage), był bardziej widoczny, elementy wchodzące w skład systemu gestów stawały się prostsze do zapamiętania, a ciągły wizerunek symbolu gestu pomagał w jego użyciu.

Fireball został usytuowany w górnej części ekranu, a jego współczynnik skali w stosunku do sąsiadujących elementów świetnie go wyróżniał, dzięki czemu gracz miał go zawsze na oku.

IMG_18052013_150709

Lewy górny róg ekranu posłużył do prezentacji stanu majątku gracza. Stosując zasadę, że elementy GUI powinny być grupowane, postanowiliśmy umieścić na jednym wspólnym panelu wszystkie elementy związane z „pieniędzmi”. Dodatkowo dodaliśmy do tego panelu przycisk informujący o możliwości zakupu ulepszeń bohaterów, co w efekcie rozwiązało problem z brakiem klarownej informacji o możliwości dokonania ulepszenia.

Zrzut ekranu 2013-05-27 o 12.50.12

Podczas prezentacji gry na Digital Dragons jednym z zarzutów skierowanych w stronę GUI był brak klarownej informacji na temat danej fali (m.in. gracz nie wiedział ile fal zostało do końca). Uzgodniliśmy, że wszystkie akcje związane z falami, jak np. przyśpieszenie kolejnej fali, zostaną przedstawione w prawym górnym rogu ekranu.

Podsumowanie.

Nasze nowe założenia i dokonane na ich podstawie zmiany umożliwiły uzyskanie bardzo ważnego elementu gry – przejrzystości GUI. Przejrzystość GUI wyraża się teraz w odpowiednim pogrupowaniu elementów – gracz wie dokładnie co i gdzie się znajduje. Każdy element posiada swoją grupę, dzięki czemu gracz nie musi szukać informacji rozproszonych uprzednio na wyświetlaczu. Teraz na pierwszy rzut oka widać, że wszelkie informacje związane z pieniędzmi znajdują się w lewym górnym rogu, dane dotyczące fali w prawym górnym rogu, fireball umieszczony został w centrum (jako najważniejszy element), natomiast pasek stanu Rage, a także czary wraz z odpowiadającymi im symbolami gestu widnieją na dole.

Niedługo Pixel Heaven 2013. Mamy nadzieję, że opisywane zmiany spodobają się Wam, graczom. A to, czy idziemy w dobrym kierunku, pozostawiamy Waszej ocenie!

agen judi bola , sportbook, casino, togel, number game, singapore, tangkas, basket, slot, poker, dominoqq, agen bola. Semua permainan bisa dimainkan hanya dengan 1 ID. minimal deposit 50.000 ,- bonus cashback hingga 10% , diskon togel hingga 66% bisa bermain di android dan IOS kapanpun dan dimana pun. poker , bandarq , aduq, domino qq , lukitoqq. Semua permainan bisa dimainkan hanya dengan 1 ID. minimal deposit 10.000 ,- bonus turnover 0.5% dan bonus referral 20%. Bonus - bonus yang dihadirkan bisa terbilang cukup tinggi dan memuaskan, anda hanya perlu memasang pada situs yang memberikan bursa pasaran terbaik yaitu http://45.77.173.118/ Bola168. Situs penyedia segala jenis permainan poker online kini semakin banyak ditemukan di Internet, salah satunya TahunQQ merupakan situs Agen Judi Domino66 Dan BandarQ Terpercaya yang mampu memberikan banyak provit bagi bettornya. Permainan Yang Di Sediakan Dewi365 Juga sangat banyak Dan menarik dan Peluang untuk memenangkan Taruhan Judi online ini juga sangat mudah . Mainkan Segera Taruhan Sportbook anda bersama Agen Judi Bola Bersama Dewi365 Kemenangan Anda Berapa pun akan Terbayarkan. Tersedia 9 macam permainan seru yang bisa kamu mainkan hanya di dalam 1 ID saja. Permainan seru yang tersedia seperti Poker, Domino QQ Dan juga BandarQ Online. Semuanya tersedia lengkap hanya di ABGQQ. Situs ABGQQ sangat mudah dimenangkan, kamu juga akan mendapatkan mega bonus dan setiap pemain berhak mendapatkan cashback mingguan. ABGQQ juga telah diakui sebagai Bandar Domino Online yang menjamin sistem FAIR PLAY disetiap permainan yang bisa dimainkan dengan deposit minimal hanya Rp.25.000. DEWI365 adalah Bandar Judi Bola Terpercaya & resmi dan terpercaya di indonesia. Situs judi bola ini menyediakan fasilitas bagi anda untuk dapat bermain memainkan permainan judi bola. Didalam situs ini memiliki berbagai permainan taruhan bola terlengkap seperti Sbobet, yang membuat DEWI365 menjadi situs judi bola terbaik dan terpercaya di Indonesia. Tentunya sebagai situs yang bertugas sebagai Bandar Poker Online pastinya akan berusaha untuk menjaga semua informasi dan keamanan yang terdapat di POKERQQ13. Kotakqq adalah situs Judi Poker Online Terpercayayang menyediakan 9 jenis permainan sakong online, dominoqq, domino99, bandarq, bandar ceme, aduq, poker online, bandar poker, balak66, perang baccarat, dan capsa susun. Dengan minimal deposit withdraw 15.000 Anda sudah bisa memainkan semua permaina pkv games di situs kami. Jackpot besar,Win rate tinggi, Fair play, PKV Games