Miesiąc z Gloria Vicits” wchodzi w kolejny etap. Tym razem przygotowaliśmy z twórcami gry specjalny cykl Felietonów. Mamy nadzieję, że dzięki temu jeszcze bardziej zainteresujecie się średniowiecznym światem ukazanym w produkcie Black Eye Games. W tekście znajdziecie informacje na temat samych gier niezależnych jak i pracy twórców. A na deser zostawiamy Wam zdjęcia ekipy. Życzymy miłej lektury.

Gry Indie – hasło bardzo popularne w XXI wieku, a w ostatnim czasie zyskujące jeszcze bardziej na znaczeniu. Całkiem jak jakaś moda czy popkultura. Może czas w końcu przyjrzeć się tym grom bliżej i odpowiedzieć na pozornie łatwe pytanie: czym są?

Wbrew pozorom znalezienie odpowiedzi na postawione pytanie nie jest rzeczą łatwą. Definicji jest wiele i różnią sie one od siebie. Ja jednak posłużę się najprostszą, jednakże w moim mniemaniu najbardziej adekwatną.

Gry Indie to takie twory twórców gier, które powstają bez początkowego nakładu finansowego, tworzone są przez mało doświadczonych ludzi z pasją, którzy chcą swoje pomysły przedstawić w formie jak najbardziej zbliżonej do ich pierwotnej wizji. Gry, które oferują coś nowego i innowacyjnego, które niekoniecznie powstają w wielkich studiach developerskich i nie są wydawane przez znanych wydawców.

Czy z tej jakże prostej definicji nie wyrastają nowe pytania, które aż czytelników kolą w oczy? A jakże, wyrastają i to jak grzyby po deszczu. Pytania się mnożą. Im bardziej próbujemy zgłębić jeden wątek, tym bardziej wyławiamy niejasności w drugim. Czy domeną każdego człowieka nie jest dociekliwość? Chęć poznania wszelkich niedomówień
i niejasności, które z czasem wskazują nam nowe, niezbadane rzeczy, które nas zaskakują
i uwalniają nasze myśli, jest tak duża, iż nie można się oprzeć pokusie. Więc czas podjąć wyzwanie i odpowiedzieć na te pytania.

Któż bowiem zasługuje na miano twórcy gry? Ten, który w zaciszu swego domu, w wolnym czasie, po godzinach pracy czy w przerwie między nauką stara się przełożyć swoją pasję na bardziej zwizualizowane zjawisko, które z czasem nabiera pojemności gigabajtów i wirtualnej rzeczywistości, czy ten, który pracuje w dużej korporacji, zasiada na „dobrze płatnym fotelu”, odbiera co rano polecenia od swego przełożonego i wykonuje krok po kroku jego zlecenia? Czy tutaj można mówić o pasji? Wydaje mi się, że tak. Jednakże czy ona nie przyjmuje już innego wymiaru, czy nie jest narażona na stłamszenie przez kierownictwo, na zmianę koncepcji, czy do końca wtedy jest wprowadzane w życie nasze „chcestwo”?  Na to pytanie mogą odpowiedzieć tylko te osoby, które na co dzień zajmują się tworzeniem gier w wielkich studiach developerskich, więc to materiał na inną historię.

Ja jednak pragnę się skupić przede wszystkim na tych twórcach gier, którzy nie są od nikogo zależni, którzy swoją pasję urzeczywistniają w taki sposób, w jaki chcą. To oni są twórcami niezależnymi i w ich gestii leży przyszły kształt ich pomysłu.

Strony: 1 2 3 4 5 6 7

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

  • TimeToTheGame

    Fajny ten felieton [przeczytałem cały]
    Zdjęcia też super przynajmniej można ujrzeć twarze zespołu:)

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @mrRyJek: I tyle... wow #yonder https://t.co/XbBhuuFXdo
RT @thibaultsimar: Re-textured an old scene, playing with lights. #voxel #magicavoxel https://t.co/PaPdE7ujk3