Fenomen gier nieukończonych

Zwykłą rzeczą dla każdego człowieka jest kupienie produktu w pełni sprawnego i ukończonego. Gracze trochę inaczej patrzą na świat i lubią inwestować w tworzone projekty.

Znakomitym przykładem był Minecraft, który na długo przed premierą został nabyty przez ponad milion użytkowników, a jeszcze więcej korzystało z nielegalnej wersji gry. Grono tytułów osiągających tak wielki sukces powiększyło się o produkcje, które mimo wielu błędów i niedopracowań, zyskały serca graczy. Są to Starbound i DayZ Standalone.

Pierwsza z tych gier w miesiąc osiągnęła próg miliona sprzedanych kopii. Starbound tworzone jest przez studio Chucklefish i pracującego dawniej przy Terrarrii grafika Finna Brice’a. Druga z kolei to produkcja Deana Halla, znanego na świecie jako Rocket. Jest ‚odpowiedzialny’ za moda do Army 2, który zyskał niemałą popularność. Z różnych powodów Hall postanowił stworzyć grę od podstaw i wersja Alpha sprzedała się już w liczbie 800 tysięcy kopii.

Gracze zaufali twórcom i widać to gołym okiem po zmianach zachodzących z każdą aktualizacją. Są to jednak wzorcowe przykłady tytułów, które przygotowywane są dzięki dużemu nakładowi pracy i przede wszystkim zapałowi ekip pracujących nad nimi.

Obydwie gry dostępne są na PC: DayZ na Steamie,a Starbound na Steamie i oficjalnej stronie. Drugi tytuł można znaleźć także w wersji na Maca i Linuxa.

 

Aleksander Wawrzyniak