Finaliści Indie Basement poznani!

Wiele osób długo czekało na ten moment, jednak tak jak obiecaliśmy – 18 maja to dzień, w którym poznacie finalistów konkursu na najlepszą grę niezależną Indie Basement (Pixel Heaven 15-16 czerwca). Spośród 22 projektów jury wybrało najlepszą dziesiątkę, która powalczy o statuetkę naszego portalu. Poznajcie finalistów!

Jury w sześcioosobowym składzie: Jacek Głowacki (onet.pl, indietrendy.blog.pl), Maciej Miąsik (one2tribe), Konrad Hildebrand (były redaktor naczelny portalu Polygamia), Marcin M. Drews (PR Manager w Ten Square Games) , Jakub Wójcik (redaktor naczelny portalu 1ndie World) oraz Adrian Chmielarz (przewodniczący jury) miało nie lada problem, a ostatnie tytułu zostały wybrane dopiero w dogrywce.

Nie przedłużając – poznajcie 10 produkcji, które wezmą udział w ścisłym finale konkursu na najlepszą grę niezależną Pixel Heaven 2013 (kolejność dowolna):

1heart – w tytule od Chicken in the Corn będziemy mieć do czynienia z zagadkami logicznymi oraz ciekawą fabułą. Duża liczba unikalnych przedmiotów, które można zebrać oraz użyć podczas rozgrywki zapewni wiele strachu, ale i radości przy poznaniu historii naszej głównej bohaterki.

1heart

A Short Tale of Solitude – akcja gry została osadzona została po I wojnie światowej. Główny bohater, którego poczynaniami kieruje gracz, to 10-letni Sebastien. Po śmierci rodziców chłopiec wysłany zostaje do położonego w północno-wschodniej Francji sierocińca. Okazuje się, że placówka została opuszczona przez dorosłych opiekunów. Pozostawione samym sobie dzieci stworzyły własne społeczności, które toczą bezwzględną walkę o władzę i przetrwanie. Fabuła gry została podzielona na 12 rozdziałów i przedstawia wydarzenia rozgrywające się na przestrzeni jednego roku. Łącznie gracz ma do wykonania około 60 zadań, w trakcie, których musi m.in. zmierzyć się z dziecięcymi lękami i zyskać sprzymierzeńców. 

A Short Tale of Solitude wyróżnia się nietypową, czarno-białą stylizacją oprawy wizualnej. Na uwagę zasługują przede wszystkim modele postaci bohaterów, których sylwetki przypominają zabawkowe lalki „wyciosane z drewna”


Defenders of Vermillion to tytuł adresowany do posiadaczy urządzeń mobilnych. Cel gry jest prosty – obronić swój zamek przed napierającymi hordami wrogów. Trudność poszczególnych wyzwań, przed którymi staną czterej dostępni bohaterowie, będzie zależał od wybranej przez gracza pory dnia. Podczas walki w Defenders of Vermillion gracz będzie korzystał z systemu gestów do rzucania czarów. Każdy z bohaterów posiada specjalne zdolności, które mogą być rozwijane w trakcie gry poprzez drzewko umiejętności. Nie zabraknie również zróżnicowanych wrogów, którzy dzięki ręcznie malowanej grafice, przedstawiają się niezwykle interesująco.


Gloria Victis to realistyczny, MMORPG o tematyce średniowiecza , starający  się zapewnić graczom prawdziwie odczucia z tego okresu. Gloria Victis będzie oferować między innymi bogaty, sandboxowy system rzemiosł, rozbudowany role-play, niespotykany realizm, dynamiczną pogodę i pory roku. Walkę non-target opierającą się na umiejętnościach gracza, bezklasowy system postaci, średniowieczny system rodów, oraz rozległy świat wypełniony nieliniowymi zadaniami zapewnią graczowi rozgrywkę na długi czas . Gra obecnie posiada status pre-alphy.


King Arthur’s Gold zwany też KAG, to wojenna gra multiplayer, w której można się wcielić w postać rycerza, łucznika lub budowniczego, z fizyką, która pozwala budować zamki i niszczyć fortece przeciwnika. Gra łączy kreatywne aspekty Minecraft, średniowieczną strategię Age of Empires 2, szybką akcję opartą o klasy i drużyny jak w Team Fortress 2 i potężna dawkę miodności poprzedniej gry Michała Marcinkowskiego – Soldat.


MouseCraft – jest to gra logiczna nawiązująca do starych, dobrze znanych tytułów, w której przyjdzie nam pomóc myszom w ich nieustannym dążeniu do kawałka sera. Gra będzie utrzymana w komiksowo steam-punkowym stylu, a jej głównymi bohaterami, oprócz tytułowych myszy, będą szalony kot naukowiec oraz najbardziej znane klocki świata – klocki Tetriminos.


Piradice – jest to turowa gra strategiczna napisana całkowicie w JavaScript. Jestem jej autorem (kod, grafika) i pomysłodawcą (pomysł, rozgrywka). Ostatnio dołączył do mnie kolega, który zajmuje się oprawą muzyczną gry. Tytuł gry tłumaczy w zasadzie całą mechanikę: Pirates + dices + paradise. W skrócie celem piratów jest splądrowanie wszystkich skrzynek na wyspie (lub wyspach) i usuniecie stamtąd wszystkich  cmentarzy. Drugi gracz – szkielet – ma całkiem odmienne zadanie:  pilnować, aby skrzynki były zamknięte i zatopić wszystkie statki pirackie w pobliżu.


 Qb, Qb, Qb – tytuł zgłoszony do 26 edycji Ludum Dare. Muzyczne doznanie, które dostępne będzie również na urządzenia mobilne. Zresztą zobaczcie sami – http://www.ludumdare.com/compo/ludum-dare-26/?action=preview&uid=21594


The Few, czyli Nieliczni to strategia w czasie rzeczywistym (RTS) mająca miejsce w okresie Bitwy o Anglię w trakcie trwania II Wojny Światowej. Gra umożliwia objęcie dowodzenia nad jednostkami lotniczymi aliantów i obronę Anglii przed atakami niemieckiego Luftwaffe. Rozgrywka w The Few toczy się na dwóch płaszczyznach: mapie kampanii, na których zarządzamy produkcją wojenną, organizujemy trasy patrolowe oraz mapie bitewnej, gdzie bezpośrednio dowodzimy jednostkami lotniczymi.


Top Hat – jest to platformówka 2D w oldschoolowym stylu, więc jeśli wychowaliście się na pegazusie, w czasach, w których nie było leczenia się przy chowaniu za murkiem a jedna mała kulka mogła nas zabić, to myślę, że moja gra jest dla Was. Co do fabuły, ukradli nam złoty cylinder i musimy go za wszelką cenę odzyskać

Osobom, które zgłosiły swoje projekty a niestety nie przeszły chcemy podziękować, zabrakło naprawdę niewiele, a wybór najlepszej 10 był szalenie trudny.

Do finalistów zostaną rozesłane e-maile z dalszymi instrukcjami. Więcej na temat samego wydarzenia – http://pixelheaven.pl/o-wydarzeniu/indie-basement/

No to, co? Widzimy się na Pixel Heaven!