Garść informacji związanych z MouseCraft

Ekipa Crunching Koalas osiągnęła w ostatnim czasie ogromny sukces – wraz z MouseCraft dostała się na Steam dzięki usłudze Greenlight. Już w najbliższym czasie ukaże się ona w ramach programu Early Access. W ramach premiery gry na Steamie „koale” planują małego update’a związanego z  crowd-alpha-fundigową akcją, która odbywała się przez ostatnie 2 miesiące.

Update został nazwany: „Co-creation Update” i wszystko na jego temat zostało opisane przez Tomka Tomaszewskiego na oficjalnym blogu, gdzie znajdziecie także statystyki ze sprzedaży wersji Alpha gry, trochę informacji na temat tego jak MouseCraft dostał się Greenlighta oraz wnioski ekipy po 2 miesiącach istnienia produkcji:

http://crunchingkoalas.com/mousecraft-alpha-sales-greenlight-features-chosen-by-the-community/

Post ukazał się także na głównej stronie Gamasutry, gdyż został wyróżniony przez tamtejszą redakcję:
http://gamasutra.com/blogs/TomaszTomaszewski/20131007/201813/MouseCraft_Alpha_Postmortem_Sales_Greenlight_and_features_alphafunded_by_the_community.php

Jeżeli nie macie czasu na przeczytanie wszystkich informacji to poniżej przestawiamy Wam skrót najważniejszych rzeczy przygotowany przez ekipę Crunching Koalas:

Krótkie przypomnienie skąd w ogóle ten update:

  • Jak pewnie wiecie dystrybuowaliśmy grę w dość niecodziennym modelu nazywanym przez nas Give-What-You-Feel (Dajesz-To-Co-Czujesz) będącym trochę połączeniem Kickstartera i Pay-What-You-Want: http://mouse-craft.com/store
  • Główna idea jest taka, że wszyscy mogą pobrać wersję Alpha gry za darmo, jeśli im się spodoba to będą mogli kupić jej pełną wersję za tyle ile czują że jest warta.
  • Wszyscy co zapłacili nam za grę mogli też rozdystrybuować swój wkład pomiędzy poszczególne cechy/feature’ki gry, które chcieliby zobaczyć w finalnej wersji gry.
  • Nie wymagaliśmy płacenia kwoty powyżej średniej w celu otrzymania bonusów (Soundtracku i przyszłych kluczy Steamowych).
  • Wszyscy mogli zobaczyć statystyki sprzedaży na żywo: http://mouse-craft.com/store/#top_buyers

Nasza akcja rozpoczęła się trochę ponad 2 miesiące temu:

  • Im większe były wpłaty od naszych fanów, tym bardziej przeznaczali oni swój wkład na ulepszenie jednej konkretnej cechy gry. Np. jedna z osób, która przekazała nam kwotę powyżej 50 dolarów przekazała cały swój wkład na „stworzenie systemu do wymiany map tworzonych przez użytkowników„.
  • 42% z pieniędzy które otrzymaliśmy zostało „przekazanych” na „Dodanie większej ilości leveli, nowych rodzajów klocków oraz dodatkowych lokacji/grafik tła„.
Z tego powodu zdecydowaliśmy się zrobić mały update i nazwać go: „Co-creation Update’em”Będzie on zawierał:

  • Nowe mapy– inspirowane poziomami, które zostały stworzone przez naszych fanów przy pomocy naszego  Edytora Map i wysłane nam poprzez maila.
  • Nowe lokacje– wszystkie nowe plansze będą zawierały się w nowej lokacji
  • Porządną mapę gry – która pokazywać będzie już wszystkie levele dostępnych w finalnej wersji gry.
  • Klucze Steamowe dla wszystkich co zdecydowali się zapłacić za grę już teraz, wszystko to dzięki wydaniu gry w Steam Early Access.
  • 1-2 nowe klocki Tetromino, które rozszerzą mechanikę gry znaną z dotychczasowej wersji Alpha.

Dodatkowo, parę informacji na temat ceny gry i promocji:

  • MouseCraft dalej sprzedawany będzie w modelu Give-What-You-Feel, ale po Środzie ustalony zostanie próg cenowy dla uzyskania kluczy Steamowych do gry. Uważamy, że możliwość kupienia gry za dolara lub dwa byłaby nieuczciwa wobec wszystkich co nie znają naszej strony internetowej i kupią grę bezpośrednio na Steam gdzie cena będzie wynosić przez pierwszy okres trwania Early Access $6,99.

[Informacja prasowa, http://crunchingkoalas.com/]