Grakademia #3 – wpadnij pogadać o grach!

Grakademia to cykl imprez dedykowanych grom wideo, organizowanych przez studentów Uniwersytetu Łódzkiego i członków Koła Naukowego Badaczy Gier, Dominikę Staszenko i Marcina Chojnackiego. 26 i 27 października w centrum handlowym Manufaktura odbędzie się trzecia edycja tego wydarzenia, a nas oczywiście na nim nie zabraknie.

Grakademia propaguje naukowe podejście do gier wideo, więc oś imprezy stanowią interesujące prelekcje na najrozmaitsze tematy. Ludolodzy, dziennikarze, publicyści i recenzenci omówią m.in. takie zagadnienia, jak immersja, ideologia, edukacja i użycie komiksu w grach wideo, poruszą temat gier F2P i social, nie zabraknie też przemocy w grach i Michaëla Samyna. Nasz redaktor Dominik Głowacki opowie z kolei o wątkach obyczajowych i familijnych. Serdecznie zapraszamy do udziału w evencie, tym bardziej że prelekcje przygotowali zaprawieni w boju eksperci, z Marią Gardą, Pawłem Schreiberem, Piotrem Kubińskim i Piotrem Sterczewskim na czele. Poniżej możecie zerknąć na dokładny rozkład jazdy:

Sobota 26.10.2013
Arena Laser Games

11:00 Piotr Kubiński (UW)- Emersja, czyli parę słów o łamaniu przyzwyczajeń.

11:30 Jacek Jankowski (nk.pl) – Jak zarabiać na grach społecznościowych?

12:00 Paweł Schreiber (Jawne Sny) – Jeśli nie film, to co?

12:30 – 13:00 – Przerwa

13:00 Piotr Berliński (StartMoney), Piotr Babieno (Freeky Games) – Freeky Games – przykład spółki produkującej gry, która wprowadza na rynek nowy produkt przy współpracy z inwestorem – Funduszem StartMoney.

13:30 Adam Saczko (CD-Action) – Idealny recenzent, czyli ja.

14:00 Piotr Sterczewski (Jawne Sny) – Zabij terrorystę, zbuduj imperium, obniż podatki. Kilka uwag o związkach gier i ideologii.

14:30 – 15:30 – Przerwa obiadowa
MS2

15:30 Maciej Butscher – Digital Entertainment Cluster w Krakowie

16:00 Michał Tuszowski (Klub Graczy Marauder) – Gry bitewne – z czym to się je? WH40k, WFB, PG i inne.

16:30 Michał Staniszewski (Plastic) – Krótkie i burzliwe małżeństwo demosceny i gamedevu – czyli kto, z kim i dlaczego?

17:00 – 17:15 – Przerwa

17:15 – 18:30 Panel dyskusyjny: Kompetencje gracza – czego uczą i wymagają od nas gry? Jak znajomość kultury popularnej, sztuki oraz mediów wpływa na nasz odbiór elektronicznej rozrywki.

Niedziela 27.10.2013
MS2

godz. Prelekcja

11:00 Dominik Głowacki (1ndie World) – Tematy obyczajowe i familijne w grach wideo

11:30 Shadow Cube – Indyk na trzydzieści osób, czyli o tym jak studenci na RPG-a się porwali.

12:00 Łukasz Spierewka, Jakub Ziembiński (SUPERHOT) – Game jamy. Co masz robić 2 lata, zrób w 2 dni.

12:30 – 13:00 – Przerwa

13:00 Konrad Krawczyk (KNBG) – Przebój czy niewypał, co decyduje o sukcesie lub porażce gier komputerowych?

13:30 Maria B. Garda (KNBG) – Nostalgia i gry komputerowe

14:00 Kamil Jędrasiak (KNBG) – Sabotażysta Michaël Samyn – czyli o tym, jak niegry działają na szkodę całej branży.

14:30 – 15:30 – Przerwa obiadowa

15:30 Magdalena Mazur-Milewska (Akadamia Free2Play) – Akademia Free2Play, czyli game design dla każdego (liczby, cel, rezultaty).

16:00 Tomasz Kaczmarek (ZTG) – Co może być uważane za udane użycie „formy” komiksu w grach wideo?

16:30 Tomasz Drabik (Save Project) – Rola przemocy i kontrowersji w grach – gratyfikacja czy narracja?

17:00 – 17:15 – Przerwa

17:15 – 18:30 Panel dyskusyjny: Edukacja growa, czyli o młodych twórcach, badaczach i krytykach gier komputerowych.