Indycza Zbiórka: Elementary, My Dear Holmes

Miarka się przebrała. Dr John Watson ma dość życia w cieniu swojego słynnego przyjaciela i zamierza pokazać światu, komu należą się podziękowania za sprawy rozwiązane przez Sherlocka Holmesa. Pomóc mu w tym mają ludzie z Victory Square Games, którzy tak jak i on mają dość pracy na cudzą chwałę.

Młodzi Kanadyjczycy w swojej dwuwymiarowej przygodówce z ręcznie rysowaną grafiką pragną opowiedzieć historię godną najlepszych przygód detektywistycznej pary. Realia Londynu (i innych zakątków Europy i świata) końca XIX wieku zamierzają doprawić humorem i absurdalnymi zagadkami rodem z najlepszych produkcji LucasArtsu, takich jak Monkey Island, Day of the Tentacle, Grim Fandango czy Full Throttle. Będą też kieszenie, w których znajdzie się miejsce na miliardyliard fantów zbieranych w myśl zasady: „nigdy nie wiesz, kiedy trzeba będzie otworzyć międzywymiarowy portal używając na drzwiach obrotowych gnoma i arbuza”.

elementary mdh 1

Sama fabuła ma rozpoczynać się w pociągu. Wiadomość zaszyfrowana w sposób znany Watsonowi z czasów służby w Afganistanie będzie punktem wyjściowym do historii zagubionej dziedziczki i rodziny skrywającej wiele tajemnic. Podczas przygody dane nam będzie również brać udział w narodzinach zakonu Iluminatów. Brzmi zachęcająco? Dodając do tego obietnice twórców o spotkaniu na swej drodze wszystkich najważniejszych postaci z kanonu (Moriarty, Lestrade, Irene Adler), szykuje się nie lada uczta dla fanów zakręconych przygodówek i opowiadań sir Arthura Conana Doyle’a.

elementary mdh 2

Jako minimum twórcy proszą o 50.000 dolarów. Od tego pułapu OUYA wypłaca dwukrotność zebranej sumy w ramach swojego FREE THE GAMES FUND. Z tego powodu od marca 2014 roku, na który planowana jest premiera, Elementary, My Dear Holmes będzie dostępny jako exclusive na tę konsolę przez sześć miesięcy. We wrześniu tego samego roku gra ma trafić na PC i platformy mobilne (jeśli studio uzbiera $75.000). Przekroczenie kolejnych progów to rozszerzenie historii, pełne udźwiękowienie dialogów oraz stworzenie epizodu w kosmosie.

elementary mdh 4

Rozentuzjazmowanym poczuciem humoru trudno mnie kupić. Jednak to, w jaki sposób Victory Square Games napisało projekt na Kickstartera i nakręciło filmik, nastawiło mnie do ich produkcji pozytywnie. Pomysł na odwrócenie ról jest, zwłaszcza dla mnie – wielkiego miłośnika dwójki z Baker Street 221B, bardzo intrygujący, a artworki wyglądają obiecująco. Kto wie, może właśnie nadchodzi czas wielkich zmian i teraz to dr Watson będzie chodził skąpany w chwale? Jeśli plan zostanie zrealizowany, a obietnice spełnione, nie mam nic przeciwko.

Maciek Ejsymont

Maciej Ejsymont

Autor: Maciej Ejsymont

Fan starych kreskówek i niezdrowego żarcia. Na co dzień piąty rok udaje, że studiuje informatykę. Uwielbia dobre książki i widowiskowe filmy w hurtowych ilościach. Komiksy raczej europejskie, ale to Spider-Man i Iron Man są głównymi wzorami do naśladowania. Jak dorośnie, zostanie Indianą Jonesem. Marzy o pokoju na świecie i powieszeniu na ścianie repliki 1:1 legendarnego Soul Reavera. Weapon of choice: floret (bo nic cięższego nie uniesie). Kocha gry niezależnie od platformy, kompletnie nie umie się ścigać i nie ogarnia strategii. W konsolowej wojnie kibicuje Nintendo. Sympatie SF wyraża słowami: „may the force long live and prosper with you”.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @mrRyJek: I tyle... wow #yonder https://t.co/XbBhuuFXdo
RT @thibaultsimar: Re-textured an old scene, playing with lights. #voxel #magicavoxel https://t.co/PaPdE7ujk3