Jak mogłaby wyglądać Twoja Gra? – konkurs dla twórców gier!

Podczas niedawno zakończonego PGA, zainicjowany został konkurs “Jak mogłaby wyglądać Twoja gra?”, zachęcający do rozpoczęcia swojej przygody z tworzeniem gier komputerowych.

Celem konkursu jest pokazanie wszystkim miłośnikom grania, że tworzenie gier nie było nigdy prostsze niż w dzisiejszych czasach.

Frekwencja na PGA potwierdziła, jak ogromny potencjał tkwi w tworzeniu gier komputerowych. GDSiTY to projekt, mający na celu wspieranie osób, które chciałyby rozpocząć swoją zawodową przygodę z tworzeniem gier komputerowych i myślących o pracy w branży. Uruchomienie konkursu na grę spotkało się z dużym zainteresowaniem uczestników PGA. Napłynęły już pierwsze pomysły na gry i jesteśmy pozytywnie zaskoczeni poziomem nadesłanych zgłoszeń – powiedział Artur Karwatka, inicjator projektu GDSiTY.

Pomysły są przyjmowane do końca grudnia br. za pośrednictwem formularza na stronie http://gdsity.pl/konkurs, który został przygotowany na bazie profesjonalnego briefu używanego do opisywania konceptów gier przez studia gamedev. Zawiera on podstawowy zakres pytań, pozwalający w prosty sposób opisać swój pomysł na grę.

GDSiTY - Jak moglaby wygladac Twoja gra - cover page 2014-10-25

Nadesłane pomysły będą ocenianie w wg. trzech kryteriów:

  • Innowacyjność – przede wszystkim punktowane będą pomysły, które zawierają w sobie elementy oryginalne, nie są kopiami innych gier,
  • Wykonalność – projekt musi być wykonalny w niewielkim, maksymalnie 10 osobowym zespole. Zakładany, wzorcowy czas projektu to około rok.
  • Opłacalność – dobry pomysł na grę, to także dobry pomysł jak na tej grze można zarobić. Sam pomysł może już w sobie zawierać ciekawy model biznesowy.

W jury zasiądą weterani branży gamedevowej m.in. Maciej Miąsik, Maciej Szcześnik oraz Marek Ziemak. Partnerem projektu jest portal crowdfundingowy wspieram.to oraz firma 11bit studios.

Nagrodą dla zwycięzców będzie wsparcie procesu realizacji pomysłu, obejmujące szkolenia z zakresu tworzenia gier komputerowych oraz mentoring wspierający zbudowanie prototypu gry prowadzony przez doświadczonych twórców gier.