Już wkrótce rozpocznie się druga edycja Game Dev School

Mało jest w naszym kraju instytucji zajmujących się profesjonalnymi kursami dla twórców gier, dlatego też powstają nowe projekty mające zmienić ten trend. Pierwszym najgłośniejszym kursem był Digital Frontier, który niestety zakończył się po pierwszej edycji. Następnie powstał projekt o nazwie Game Dev School skierowany do osób pragnących podjąć pracę w branży gamedevowej. Już wkrótce rozpocznie się jego druga edycja.

Wśród wykładowców znajdą się przedstawiciele czołowych polskich studiów deweloperskich oraz liczni twórcy niezależni, którzy od lat funkcjonują na rynku. Start kursu jest zaplanowany na 10 stycznia, a zajęcia potrwają do października 2015 roku.

GDS-press-release-03

Wszyscy, którzy interesują się grami i planują zająć się nimi w przyszłości na poważniej, czy to podejmując pracę w jednym ze studiów deweloperskich, czy to próbując swoich sił jako indie developer, będą już niedługo mogli wcielić te zamierzenia w życie. Już po raz drugi, od stycznia rusza w Warszawie kurs, który pomoże jego uczestnikom postawić pierwsze kroki w tej wciąż nowej branży.

„Polska branża gier rozwija się szalenie dynamicznie. Fakt ten coraz częściej dostrzegany jest na świecie, co widać nie tylko po sukcesach polskich gier takich jak ‘This War of Mine’, serii ‘Call of Jurez’, ‘Dead Island’ czy ‘Wiedźminie’, które sprzedały się w milionach egzemplarzy, ale też po coraz liczniejszych publikacjach w najbardziej prestiżowych, mediach branżowych. Potwierdzeniem tego niech też będzie fakt, iż najbardziej renomowane studia na świecie chętnie zatrudniają polskich deweloperów. Naprawdę wielu moich kolegów znalazło pracę za granicą i są tam bardzo cenieni za swoją wiedzę i profesjonalizm. Nie bez znaczenia jest również wielkość naszego rodzimego rynku, szacowana obecnie na od dwustu pięćdziesięciu do trzystu firm, a niektórzy mówią nawet znacznie większych liczbach. Powoduje to w zasadzie trwałe zapotrzebowanie na nowe, wykwalifikowane kadry. Stąd też naszym głównym celem jest przekazanie młodym ludziom wiedzy niezbędnej do podjęcia pracy w branży.” – powiedział Maciej Miąsik, dyrektor programowy Game Dev School.

W trakcie zajęć kursanci będą mieli możliwość spotkania najlepszych polskich designerów, programistów, grafików, animatorów czy marketingowców. Wśród wykładowców znajdą się m.in.:

Marcin Blacha – CD Projekt RED, Jacek Brzeziński – Techland, Paweł Feldman – 11 bit studios, Artur Ganszyniec – AT Games, Leszek Godlewski – The Astronauts, Tomasz Grochowiak – MoaCube, Michał Hrydziuszko – Flying Wild Hog & Mocap.pl, Piotr Iwanicki – SUPERHOT Team, Mateusz Janczewski – AT Games, Stan Just – CD Projekt RED, Daniel Kleczyński, Remigiusz Maciaszek – Ja, Rock, Michał Madej – Ubisoft, Michał Marcinkowski – Transhuman Design, Przemysław Marszał – 11 bit studios, Grzegorz Miechowski – 11 bit studios, Adrian Perdjon – Mocap.pl, Robert Podgórski – BlackMoon Design, Bartłomiej Rozbicki – AT Games, Franciszek Różnowicz – Techland, Daniel Sadowski – Nitreal Games, Sos Sosowski, Kacper Szymczak – CreativeForge Games, Tomasz Tomaszewski – Crounching Koalas, Karol Zajączkowski – 11 bit studios, Gracjana Zielińska – MoaCube, Łukasz Ziobrowski – Flying Wild Hog.

„Specyfika branży powoduje, że osobom bez doświadczenia nie jest łatwo rozpocząć w niej pracę. Stąd też jedną z najistotniejszych dla nas rzeczy jest, aby nasi uczestnicy zdobyli rzetelną wiedzę o procesie tworzenia gier na wszystkich etapach. Chodzi tu zarówno duże, wysokobudżetowe projekty AAA, jak i te małe, przygotowywane w niewielkich zespołach. Ponadto podczas trwania kursu, korzystając ze wskazówek profesjonalistów, każdy bierze udział w przygotowaniu od podstaw minimum dwóch gier. Tak skonstruowany program znacznie ułatwia pokonanie wspomnianej bariery wejścia, czego dowodem niech będzie to, że dwa miesiące po zakończeniu poprzedniej edycji ponad 20% absolwentów pracuje już branży, a kolejnych kilka osób odbyło praktyki i staże. Są też tacy, którzy tworzą własne projekty i budują swoje portfolio. Jak na tak krótki okres to bardzo dobry wynik.” – powiedział Marcin Celarek, dyrektor zarządzający Game Dev School.

GDS-press-release-02

Czas trwania kursu wynosi osiem miesięcy, a zajęcia będą się odbywać w Warszawie, przez dwa weekendy w miesiącu, przy czym w okresie od 01.07 do 31.08 będzie trwała przerwa wakacyjna. Pierwsze spotkanie planowane jest na 10 stycznia, a koszt miesięczny kursu wynosi 610 zł brutto.

Więcej informacji: www.gamedevschool.pl
Facebook: https://www.facebook.com/gamedevschool

[Informacja prasowa]