Młody i zdolny – Unturned

Chyba każdy gracz marzył kiedyś o stworzeniu własnej gry. W głowie rodziły sie tysiące pomysłów, lecz brak umiejętności, finanse lub ogólny brak wiedzy w temacie tworzenia gier powodowało, że na marzeniach się kończyło. Szesnastoletni Kanadyjczyk Nelson Sexton postanowił pójść o krok dalej i zrealizować swoje pragnienie. W listopadzie 2012 roku wypuścił on pierwszy prototyp stworzonej przez siebie gry, której tytuł brzmi Unturned. Połączył on ze sobą dwa głośne jak na ten czas tytuły, a mianowicie Minecraft i DayZ. Gatunek, do którego można przypisać tą produkcję można śmiało nazwać sandboxowym survivalem. Połączenie minecraftowej grafiki i rozgrywki rodem z DayZ początkowo nie przyniosło rozgłosu młodemu twórcy, gdyż rynek growy do łatwych nie należy i promocja oraz zachęcanie środowiska graczy do swojego tytułu przerosło nastolatka.

ss_17da997051bfa037245474dc3a338004e3b3cd06.600x338

Jednak Sextona nie zniechęciło to w żaden sposób. Nadal rozwijał swoje dzieło. Gra nie mogła narzekać na brak ulepszeń, a nawet doczekała się nowego silnika. W końcu niedawno trafiła na Steam Greenlight i obecnie znajduje się na liście 10 najchętniej granych w tym momencie gier. Myślę, że to ogromny sukces młodego twórcy. Obecnie Unturned dostępne jest za darmo na platformie Steam, lecz za cenę 5 dolarów możemy wykupić dożywotni dostęp do następnych aktualizacji, które na pewno wniosą dużo nowości. Widać, że młody game developer przybrał taktykę starszego kolegi Notcha i oby powiodło się mu tak samo. News ten zakończę prostym i treściwym zdaniem: Jeśli się naprawdę chce, to wszystko da się zrobić.