js13kGames rusza za niecały miesiąc

Już za niecały miesiąc rusza piąta edycja js13kGames. Jest to z pozoru typowy gamejam, ale ma jedno ograniczenie – napisane w JavaScripcie gry nie mogą przekraczać 13 kilobajtów.

Nie byłoby to może straszne gdyby nie fakt, że nie można używać zewnętrznych bibliotek, a wszystkie obrazki i dźwięki też liczą się do limitu 13 kilobajtów.

Każdy kto, chce wziąć udział ma od czasu ogłoszenia tematu przewodniego miesiąc na stworzenie i przesłanie spakowanej gry. Wymagana technologia to HTML + CSS + JavaScript. Co ciekawe można pisać również aplikacje na urządzenie mobilne czy nawet serwery. W poprzednich latach każdy uczestnik otrzymywał pamiątkową koszulkę i mini-pendrive na którym mieściły się wszystkie gry (przy ilości zgłoszeń rzędu około dwustu zmieściłyby się też na standardową dyskietkę). Na najlepszych oczywiście czekają także nagrody.


Temat Jamu zostanie ujawniony 13 sierpnia o 13:00 naszego czasu, a zgłoszenia można będzie nadsyłać do 13 września tej samej godziny. Poprzednie tematy to między innymi Liczba 13 albo Cztery żywioły: Ziemia, Woda, Powietrze, Ogień.
Dla przykładu kilka zwycięskich gier z poprzednich lat:

2015 Behind Asteroids
2014 Pest Control: Weasels
2013 Radius Raid
2012 Space Pi

Jeśli nie do końca wiesz ile to jest 13kb, to dla porównania treść tego newsa (sam tekst) waży 2058 bajtów czyli 2,01 kilobajta.

Więcej informacji – http://js13kgames.com/