Odyseja w przeszłość

Wrocławska grupa Odyssey to ekipa dość enigmatyczna. Ciężko odnaleźć ich stronę, na Facebooka jeszcze nie zawitali, o sobie mówią bardzo niewiele, tymczasem… zdążyli stworzyć szalenie interesujący projekt związany z wirtualną rzeczywistością oglądaną przez Oculus Rift.

Arnswalde VR (virtual reality) to projekt przełomowy w skali kraju, ale i świata. Zakłada rekonstrukcję wyglądu przedwojennego pruskiego miasta Arnswalde (obecnie Choszczno), jego architektury, infrastruktury komunalnej oraz oddanie ogólnego ducha epoki. Sama próba komputerowej rekonstrukcji historycznej nie jest przełomowa ani nowatorska. Staje się taka w połączeniu z technologią VR w oparciu o dokładną analizę historycznych obrazów. Dzięki technologii VR będzie można przenieść się 100 lat wstecz, do świata, który już nie istnieje.

!budynek_Arnswalde_www

Za projekt odpowiada ośmiu pasjonatów, którzy pracowali nad pomysłem cały rok.

Jesteśmy grupą specjalistów wywodzącą się z różnych środowisk skupionych wokół produkcji gier komputerowych. Postanowiliśmy skoncentrować nasze możliwości na zagadnieniach związanych z Wirtualną Rzeczywistością przeżywającą od kilku lat swój renesans. Tworzymy wirtualne środowiska przy użyciu najlepszego obecnie silnika dla gier komputerowych dostępnego komercyjnie – Unreal Engine 4. Skupiamy się na optymalnych rozwiązaniach, które nie powodują dyskomfortu podczas używania nowego interfejsu jakim jest VR.

Projekt sfinansowany został wyłącznie ze środków własnych. Całkowity jego koszt to około 200 tysięcy złotych. – Zrobiliśmy to z pasji, dla siebie, a także dla mieszkańców Choszczna, by w swojej tęsknocie za historią Arnswalde wyszli poza pocztówki i poczuli, jak wyglądały tamte czasy – mówi Adam Bral, CEO projektu.

Arnswalde to tylko przykład tego, jak wspaniale i pożytecznie wykorzystać można technologię VR. Rozmawialiśmy już między sobą o podobnych tematach, jak na przykład kompleks Riese czy obóz w Birkenau. To nie muszą być miasta. Mogą to być zamki, podziemia, okręty, tysiące obiektów i przestrzeni nadających się do rekonstruowania – mówi Sebastian Sosnowski, odpowiedzialny za grafikę, architekturę i research historyczny przedsięwzięcia.

Projekt jest w ciągłym rozwoju, a za nim kroczy już kolejny, zatem do sprawy wrócimy niebawem!

!Kosciol_Arnswalde_www

Marcin M. Drews

Autor: Marcin M. Drews

Marcin M Drews – dziennikarz, pisarz, scenarzysta, nauczyciel akademicki, autor niepokornych referatów naukowych, a swego czasu również frontman zespołu rockowego. Od 1990 roku nieprzerwanie w mediach. Twórca pierwszej w historii gry komputerowej, która trafiła do oficjalnego podręcznika języka polskiego. Pasjonat sushi (popełnił nawet książkę na ten temat), zapalony urban explorer, twórca nowego transmedialnego cyklu "Łowcy przygód" promującego historie niezwykłe i turystykę alternatywną.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @WojcikJakub: #zmiany 2x dziś mój ostatni dzień w kinguin oraz pożegnanie w @1ndieworld. Całość działań związanych z serwisem przejmuje…
RT @qbar82: @tipheret Indyki nie miały się nigdy tak dobrze jak teraz. Taki Inside potrafi wygrać więcej nagród niż niejeden AAA więc chyba…
RT @butcher_pl: Szukamy do pracy przy giereczkach! https://t.co/M5uWyOd1Ru