Out of Reach – projekt gry łódzkiego studia

Łódzki zespół niezależnych programistów Space Boat Studios wystartowało z kampanią na indiegogo. Jej celem jest ufundowanie gry Out of Reach, nad którą zespół pracuje od końca stycznia bieżącego roku. 

Out of Reach to survivalowy sandbox w stylu MMO-FPP. Gracz zaczyna przygodę jako rozbitek na jednej z wysp archipelagu. Wszystko co posiada, to zdarte spodnie i piasek w ustach. Najważniejsze cechy tej produkcji to:

  • Otwarty świat – Rozbudowany archipelag. Poszczególne wyspy będą różniły się klimatem oraz dostępnymi surowcami.
  • Podróż – Aby przedostać się na inna wyspę archipelagu gracz musi podjąć się zbudowania łodzi. Koszt stworzenia łodzi powinien zmobilizować graczy do wspólnego działania przy jej budowaniu oraz obronie przed przejęciem lub zniszczeniem przez wrogich graczy.
  • Rozwój – System rozwoju postaci bazuje na czynach danej jednostki. To jak dobrym będzie drwalem, górnikiem, myśliwym czy zabójcą zależy ile osobistego wkładu gracz włoży w daną czynność. Z rozwojem postaci w danej dziedzinie gracz odblokowuje kolejne umiejętności (pasywne i aktywne).
  • Budowanie – oferuje system budowania zależnych od siebie pojedynczych elementów (obecnie 25 elementów) pozwalających na stworzenie sensownego schronienia, większego domostwa czy też twierdzy.
  • System własności – Nowo rozpoczęta budowla nie przynależy do nikogo, zatem każdy może ją rozbudowywać. Pierwsza osoba, która postawi w budynku tablicę własności staje się jego głównym właścicielem.
  • Kontrola budynków – W celu przejęcia kontroli nad twierdzą należy przedostać się do tablicy i ją zniszczyć, a następnie postawić swoją w dowolnym miejscu budowli.
  • Machiny oblężnicze – W obecnej wersji gry obrońcy mają do dyspozycji balisty, natomiast atakujący – trebusze, z których pomocą mogą niszczyć ściany. Machiny wymagają wykonania szeregu czynności oddających realizm obsługi.
  • Walka – Gra oferuje dynamiczną walkę bazującą na systemie bezpośredniego trafienia gracza (nie przez automatyczne oznaczenie celu). Na tą chwile system pozwala na walkę w zwarciu również z wykorzystaniem tarcz oraz walkę dystansową przy pomocy łuku.
  • Multiplayer – obecnie, w fazie produkcji, liczba graczy została ograniczona do 30 osób. Docelowo ma to być 100 osób w danej instancji.