Pierwsze nazwiska zagranicznych gości na WGK!

Dzielimy się pierwszymi szczegółami organizacyjnymi i pierwszymi nazwiskami speakerów zagranicznych

W czasie tegorocznej konferencji WGK odbędzie się 36 wykładów podzielonych na trzy części. Prezentacje będą się rozpoczynały o godzinie 10:00 i potrwają do godziny 18:00 z przerwą na lunch pomiędzy godziną 13:00 a 14:30. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę odbędzie się 18 wykładów.

Wszystkie prezentacje będą prowadzone, albo w języku angielskim, albo w języku polskim z jednoczesnym tłumaczeniem na język angielski tak, żeby każdy uczestnik konferencji mógł swobodnie uczestniczyć w wybranych przez siebie wykładach.

W centrum wystawienniczym AmberExpo, w którym odbędzie się konferencja, mieszczą się trzy sale wykładowe zdolne pomieścić 540, 320 i 120 osób. Dokładny plan wydarzenia ujawniający tematy i godziny wszystkich prezentacji zostanie ogłoszony w ostatnim tygodniu sierpnia.

Zadbaliśmy nie tylko o atrakcyjne ceny wejściówek, ale także o zapewnienie zniżek na pokoje hotelowe dla wszystkich osób przybywających do Gdańska we wrześniu, żeby wziąć udział w WGK. Dodatkowo uczestnikom konferencji chcącym wziąć udział w sobotnim Developers Party w Klubogalerii Bunkier zapewniliśmy transport autobusowy na miejsce imprezy.

A tym wciąż wątpiącym czy na konferencji warto się pojawić, prezentujemy sylwetki pierwszych speakerów zagranicznych, którzy już potwierdzili swój udział w wydarzeniu:

Mary DeMarle – Executive Narrative Director w Eidos w Montrealu, odpowiedzialna m. in. za takie gry jak Deus Ex: Human Revolution, Myst IV: Revelation, Myst III: Excile czy Homeworld 2. Mary może się pochwalić doświadczeniem nie tylko w branży gier, ale również w branży filmowej, ponieważ współpracuje z hollywoodzkimi scenarzystami.

Wiedza Mary z zakresu tworzenia wciągających, spójnych narracji może się okazać niezwykle cenna dla game designerów i scenarzystów ze studiów niezależnych, którzy starają się zaimplementować wiarygodną, interesującą fabułę w swoich grach.

Mario Rizzo – dotychczasowy szef free-to-play w Ubisoft, a wcześniej członek zespołów Electronic Arts, Sony Online Entertainment and Realtime Worlds. Od czerwca 2013 roku szef studia Kobojo zajmującego się tworzeniem gier mobilnych i na portale społecznościowe.

Przez lata pracy dla największych studiów growych na świecie Mario zdobył ogromne doświadczenie na różnych polach, ale wyspecjalizował się zwłaszcza w tematyce zbierania funduszy potrzebnych na realizację projektu.

W czasie swojej kariery zawodowej aktualny CEO Kobojo dwukrotnie był w sytuacji, w której zajmował się pozyskiwaniem funduszy i o to, co ma do powiedzenia na ten temat:

Musiałem zebrać pieniądze na dwa start upy, który były realizowane w Europie i okazało się, że większość developerów (zwłaszcza niezależnych) nie ma świadomości istnienia społeczności zajmującej się tematyką inwestycji na niepublicznym rynku kapitałowym znajdujących się we wczesnych fazach rozwoju. Nie posiadają również wiedzy na temat zasad rządzących procesem skutecznego pozyskiwania środków inwestycyjnych.

Widząc zapotrzebowanie na tego rodzaju wiedzę Mario zdecydował się wziąć udział w WGK i wystąpić z wykładem na temat Pozyskiwania inwestycji na europejskim niepublicznym rynku kapitałowym w celu założenia niezależnego studia developerskiego. Tego rodzaju wiedza będzie niezwykle przydatna dla developerów, którzy sami zmagają się z pozyskaniem środków na swoje projekty.

Geneviève Lord – programistka, z ukończonymi studiami MBA w zakresie IT i biznesu międzynarodowego. Przez ostatnie 11 lat zajmowała stanowiska zarządcze, mieszkając w tym czasie i zbierając doświadczenia w Kanadzie, Belgii, Szwecji, Trinidadzie i Hiszpanii. Następnie kolejno obejmowała stanowiska Producenta i Senior Game Directora w Ubisofcie i A2M (aktualnie Behaviour Interactive) w Montrealu. Od 2007 roku jest dyrektorem wydziału w colleagu Burlington Champlain.

Zawodowe zainteresowania Geneviève to coachingu, optymalizacja procesów zarządzania i wdrażanie nowych mediów. Prywatnie wielbicielka dobrej literatury i oczywiście gracz o bardzo zróżnicowanym guście. Wśród jej ulubionych tytułów można znaleźć zarówno gry z gatunku MMO, strategie, RPG, jak i casualowe.

Ivan Popelyshev – utalentowany programista i game developer specjalizujący się w HTML5 JS i Javie. Laureat konkurów programistycznych takich jak ACM ICPC, TopCoder czy Google Code Jam. Współautor książki pt. HTML5 Game Development Insights. Ale przede wszystkim założyciel studia Matroid Games oraz twórca niezwykle popularnej przeglądarkowej gry MMO pt. Bombermine.

Gra zbliżona założeniami do klasyka Bomberman, wykorzystująca dobrze znaną mechanikę rozgrywki, ale jednocześnie przenosząca ją na zupełnie nowy poziom. Oferując możliwość zabawy do 1000 graczy jednocześnie na jednej mapie, pełna power upów, sekretów i Easter Eggów, Bombermine okazuje się jedną z tych gier, w które bardzo łatwo nauczyć się grać, a które jednocześnie są niesamowicie wciągające.

W czasie WGK Ivan opowie o pracy game designera na przykładzie Bombermine oraz wyjaśni z jakimi problemami programistycznymi musiał się zmierzyć projektując tę grę.

Nasz portal jest partnerem medialnym całej imprezy.

[Informacja prasowa]