Podsumowanie warszawskiej edycji Global Game Jam

W tym roku Koło Naukowe Twórców Gier „Polygon” po raz piąty zorganizowało PolyJam, czyli warszawską edycję Global Game Jamu. PolyJam odbył się na wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

Warszawski GGJ przyciągnął 84 twórców, którzy w pocie czoła przygotowali aż 25 produkcji. Wśród uczestników można było odnaleźć ekipę Acid Wizard  stojącą za świetnym produkcją – Darkwood. Podobnie jak dwa lata temu studio, wygrało w kategorii Overall tym razem tworząc grę opowiadającą o tym, co robi bohater klasycznej Contry po napisach końcowych. W jamie wzięli też udział twórcy Timbermana – team Digital Melody, który z kolei zajął pierwsze miejsce w kategorii Grywalność.

Czym jest Global Game Jam?

Global Game Jam jest największym na świecie wydarzeniem typu „game jam”. Wydarzenie odbywa się co roku, pod koniec stycznia. W roku 2013 w 64 krajach stworzono ponad 3000 gier, a w roku 2014 w 72 krajach ponad 4000 gier. Termin „game jam” oznacza wydarzenie podczas którego uczestnicy podzieleni na zespoły w określonym czasie tworzą gry. Krótki czas trwania jamu (Global Game Jam – 48 godzin) ma na celu zmuszenie uczestników do kreatywnego myślenia i tworzenia małych, innowacyjnych gier. Idea Global Game Jam polega na tym, że w wielu krajach na raz rozgrywane są lokalne spotkania, których wyniki wysyłane są na serwery głównych organizatorów. W tym samym czasie nad grami pracują jednocześnie dziesiątki tysięcy osób z całego świata.

ggj

Czym Jest PolyJam?

Jest to lokalna edycja Global Game Jamu organizowana przez Koło Naukowe Twórców Gier Polygon. Podczas tego wydarzenia w salach wydziału wciągu 48 godzin powstają gry na zadany przed rozpoczęciem konkursu temat. Podczas ubiegłorocznego wydarzenia udział wzięło około 60 uczestników, którzy stworzyli 19 gier.

Głosowanie na najlepsze produkcje było przeprowadzone wg poniższych zasad. Każdy głosujący mógł dać dać w każdej kategorii od 1 do 5 punktów, lub wstrzymać się od głosu.

  • Każdy zespół był oceniany w czterech kategoriach: Grywalność, Innowacyjność, Wykonanie, Zgodność z tematem
  • Zwycięstwo w każdej kategorii zostało ustalone na podstawie średniej w danej kategorii
  • Kategoria Zgodność z tematem nie była nagradzana ale była brana pod uwagę w kategorii OVERALL
  • Zwycięstwo w dodatkowej kategorii OVERALL było przyznawane za najwyższą średnią głosów ze wszystkich czterech kategorii, czego efektem jest że średnia kategorii nie jest taka jak średnia OVERALL (można było wstrzymać się od głosu)
  • Jeżeli zespół zwyciężył w więcej niż jednej kategorii, zajmował pierwsze miejsce tylko w tej w której miał najwyższą średnią. Wyjątkiem była kategoria OVERALL w której pierwszy zespół z tej kategorii wygrywał.

Wygrywa się w  jednej kategorii, w tej której otrzymało się najwyższą średnią. Wygrana w kategorii OVERALL oznacza wygraną w każdej kategorii naraz.

Wyniki w kategorii OVERALL
Zwycięzca – Acid Wizards, gra After The credits

OVERALL

Wyniki w Kategorii WYKONANIE
Zwycięzca – Galante, gra The Choice

Wykonanie-1024x781

Wyniki w kategorii GRYWALNOŚĆ
Zwycięzca – Digital Melody, gra Game Dev Of Death

Grywalnosc

Wyniki w kategorii INNOWACYJNOŚĆ
Zwycięzca JamSiders, gra JamSiders

Innowacyjność

Wiele ciekawych informacji oraz rad dla jammerów przygotowała ekipa Galante, która zajęła pierwsze miejsce w jednej z kategorii:
Poniżej możecie znaleźć produkcje powstałe na PolyJam 2015:

http://globalgamejam.org/2015/jam-sites/polyjam-2015/games

polyfinal
[Źródło: własne, 1, 2]