„Popełniliśmy grzech młodości aspirując do najlepszych na świecie” – wywiad z IntoXicate Studios

Wiele osób ich krytykowało i postawiło krzyżyk. Ostatnio pokazali swój nowy projekt, który wręcz mnie zaintrygował. To właśnie przez ten krótki zwiastun postanowiłem porozmawiać z ekipą IntoXicate Studios na temat Afterfall: Reconquest oraz przyszłości samego studia.

Jakub Wójcik: Panowie, trzy lata temu swoją premierę miała Wasza pierwsza produkcja Afterfall: InSanity. Oczekiwania co do tego debiutu były ogromne, zwłaszcza, że sami też napędzaliście duży hype. Niestety ostateczny kształt produkcji przez wielu był krytykowany. Co z perspektywy czasu co poszło nie tak?

/Tomek Majka/ Odpowiedź jest wbrew pozorom dosyć prosta. Popełniliśmy grzech młodości aspirując do najlepszych na świecie, a tak naprawdę nie mieliśmy do tego ani podstaw finansowych ani umiejętności. Gra wyszła za wcześnie i dopiero wersja rozszerzona wydana poł roku później dała produkt w pełni gotowy. Nie idealny, ale już taki, który zaczął się sprzedawać. Dzisiaj InSanity jest w rękach prawie 800.000 graczy co dla nowej marki wydanej wyłącznie na PC nawet licząc wszystkie promocje, bundle i inne formy sprzedaży jest liczbą niezwykle zadowalającą. Poza tym dziś umiałbym tą grę wyprodukować za połowę tych kosztów.

1ndie-world-com-wywiad-afterfall-reconquest-screen-5

Wiele osób porównywało Afterfall do słynnego Dead Space. Wy jednak nie chieliście takich porównań. Czy tak naprawdę wzorowaliście się na produkcji wydanej przez EA?

/Tomek Majka/ Inspiracji było wiele jedną z nich był Dead Space inną książka Fight Club. Staraliśmy się czerpać wzorce od najlepszych. Dzisiaj w zasadzie wszystkie znane nam tytuły w jakiś sposób wzorują się na klasykach. Ale staraliśmy się dać naszej grze jak najwięcej od siebie.

Oprócz InSanity tworzyliście również produkcję z gatunku cRPG – Afterfall. Co się stało z tym projektem?

/Tomek Majka/ RPG to był projekt oryginalny ale jego stworzenie wykraczało poza nasze możliwości, zatem na tą grę trzeba będzie jeszcze poczekać, może kiedyś do niego wrócimy.

1ndie-world-com-wywiad-afterfall-reconquest-screen-3

Pojawiło się też wiele negatywnych opinii związanych z samym Nicolas Games. Wiele osób zarzucało Wam brak wypłacanych należności. Uważasz, że w tym przypadku wiele osób wyolbrzymiało tę sprawę?

/Tomek Majka/ Cały czas pracujemy nad tym, żeby tą historię zamknąć, bardzo wiele już zrobiliśmy jeszcze trochę przed nami ale i z tym sobie poradzimy.

W tym momencie pracujecie nad Afterfall: Reconquest. Powiedz mi, czym tak naprawdę jest wasza nowa produkcja?

/Miki Majka/ Reconquest to nowe rozdanie, zarówno dla nas developerów, jaki dla samego świata Afterfall. W przeciwieństwie do InSanity, tę produkcje robimy w małym teamie kilku znajomych z pomocą outsourc’u, bez przerostu formy nad treścią. Dlatego Reconquest to gra mniejsza, epizodyczna w której jest duzy nacisk na szybki gameplay i ciekawie rozwijającą się historię. Mówiąc o nowym rozadaniu miałem na myśli, również mieszkańców naszych pustkowi, którzy wyszli na powierzchnie i będą starali się odbić Ziemie z rąk natury i tego co ona stworzyła.

Kiedy pierwszy raz zobaczyłem zwiastun Afterfall: Reconquest zdecydowanie przypomniała mi się stylistyka stworzona przez Telltale Games. Tym razem boję się o to, że pojawią się głosy na temat tego, iż staracie się wzorować na serii The Wal king Dead. Myślisz, że może nastąpić taka sytuacja?

1ndie-world-com-wywiad-afterfall-reconquest-screen-2

/Miki Majka/ Prawdę mówiąc, skojarzenia z Walking Dead są poniekąd słuszne, ponieważ wywodzi się z serialu, a nasza krótka forma wynika z możliwości małego teamu oraz okazji do opowiedzenia naszej historii w odpowiedni wielowątkowy sposób. Niemniej jednak nasza gra kładzie duży nacisk na walkę z przeciwnikami, co jest jednym z głównych elementów napędowych w rozwoju gry. W naszym przypadku tworzymy action shooter z dużym naciskiem na fabułę, nie odwrotnie.

Już niedługo Afterfall: Reconquest pojawi się na Steam w wersji Early Access. Powiedz mi jak będzie ewoluowała Wasza produkcja do tej, która będzie już w pełni gotowa?

/Miki Majka/ To będzie ciekawy proces, zakładamy bardzo duży udział community w tworzeniu finalnej wersji. Chcemy aby gra w wersji finalnej zrealizowała jak najwięcej oczekiwań graczy, na tym polega właśnie Early Access. Wersja w EA będzie obejmowała jedną z 3 lokacji pierwszego epizodu, ze względu na to że fabularna część gry (gier) nie powinna być ujawniana przed wersją finalną. Zakładamy, że aktualizacje dla graczy zarówno pod względem zawartości jak również poprawek i zmian w samej rozgrywce będą regularne tak aby gracze za każdym razem odkrywali nowe elementy gry.

1ndie-world-com-wywiad-afterfall-reconquest-screen-1

Pytanie nurtujące wielu naszych czytelników. Czy Wasze jest w pełni niezależne? Czy wydawca ma duży wpływ na to jak będzie wyglądała ostateczna wersja produkcji, którą tworzycie?

/Miki Majka/ 100% niezależne. Jesteśmy bardzo małym zespołem, nie mamy światowego wydawcy. Robimy to co umiemy jak najlepiej potrafimy. Obecny model produkcji i sprzedaży zakłada, że wydamy grę sami tzn Nicolas Games i IntoXicate a community na Steam pomoże nam ją tak zbudować, żeby zadowoliła graczy. Niezależność jest wpisana w założenia studia. Nie oczekujemy porównań do wielkich studiów i wydawców, chcemy robić gry w jakie sami chętnie byśmy zagrali. No i chyba najważniejsze, jeżeli uznamy, że finalny produkt nie jest jeszcze gotowy to nie popełnimy grzechu InSanity. Bo to się po prostu nie opłaca.

Zakładając, iż osiągnięcie sukces z Afterfall: Reconquest. Macie już w zanadrzu jakieś kolejne tytuły?

/ Miki Majka/ Zaplanowaliśmy kilka epizodów zatem roboty będzie sporo, jak mawiają Anglicy „first things first” osiągnijmy ten sukces, dziś mierzymy go swoją miarą małego niezależnego studia i wydawcy, zwrotem z inwestycji i robieniem każdej kolejnej gry która będzie lepsza od poprzedniej. Myślę że nie na Reconquest nie kończą się możliwości uniwersum Afterfall.

/ Tomek Majka/ Kolejne cele będziemy planować jak zrealizujemy ten pierwszy.

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Więcej informacji na temat samej gry znajdziecie pod adresem – http://www.afterfall-reconquest.com/ oraz https://www.facebook.com/AfterfallReconquest?ref=ts&fref=ts