Rozstrzygnięcie konkursu GDSiTY – „Jak mogłaby wyglądać Twoja gra?”

Konkurs GDSiTY „Jak mogłaby wyglądać Twoja gra?”, zainicjowany w październiku 2014 roku podczas targów Poznań Game Arena, dobiegł właśnie końca.

Zwycięski pomysł Save the save autorstwa Beniamina Dudka został uznany przez jurorów konkursu za najbardziej obiecujący.Gra, która w założeniu jest dynamiczną platformówką, miałaby polegać na zbieraniu fragmentów zapisu, kolejno odblokowującego unikalne zdolności oraz przedmioty. Świat gry to rozpadająca się gra, a fragmenty zapisu zasilają także energię życia. Beniamin, tuż po przekazaniu informacji o zwycięstwie w konkursie GDSITY powiedział:

Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się tego wyróżnienia, bo jeszcze nie miałem okazji w niczym wygrać.

grafika_rozstrzygniecie_konkursu_2

W jury konkursu zasiedli doświadczeni twórcy gier, uczestniczący w realizacji takich produkcji jak Wiedźmin, Wiedźmin 2 i Wiedźmin 3 studia CD Projekt RED, serii gier Anomaly oraz This War of Mine studia 11bit studios, czy kultowego Electro Body. Nadesłane pomysły były oceniane według trzech kryteriów: innowacyjności rozumianej jako unikalny przepis, nie będący kopią innych gier, wykonalności w ramach niewielkiego zespołu przez okres do jednego roku oraz opłacalności w kontekście zastosowanego modelu biznesowego.

Do konkursu zgłoszono wiele innych, ciekawych pomysłów. Warto tutaj wymienić chociażby ten nadesłany przez Michała Sypkę „When the eyes are closed…”, którego akcja została umiejscowiona w mrocznym domu. Celem bohatera jest przejście przez niego z zamkniętymi oczyma, ich otwarcie to ostateczność – potwory wiedzą, kiedy je otwierasz.

gra3_o
FBI Section 8

Innym ciekawym pomysłem jest FBI – Section 8 Jacka Kumeckiego. W założeniu to gra detektywistyczna z wielką liczbą zagadek do rozwiązania. Gracz kieruje komórką FBI do walki z przestępczością, prowadzi dochodzenia, dobiera ludzi i zarządza biurem.

Nagrodą dla zwycięzcy konkursu jest wsparcie procesu realizacji pomysłu, obejmujące szkolenia z zakresu tworzenia gier komputerowych w ramach platformy GDSiTY oraz mentoring w zakresie zbudowania prototypu gry prowadzony przez doświadczonych twórców gier. Dodatkowe wsparcie w zakresie przygotowania kampanii crowdfundingowej zapewni jeden z Partnerów konkursu – platforma wspieram.to.

[Informacja prasowa]