The Four Forces Studio prezentuje Empires

Projekt The Four Forces Studio jest bardzo ambitny. Czteroosobowy zespół postawił sobie za cel stworzenie idealnej strategicznej gry turowej, łączącej w sobie trzy znane i lubiane serie: Total War, Civilization oraz Europe Universalis.

Plany przerodziły się w czyny w czerwcu 2015 roku, to właśnie wtedy została napisana pierwsza linijka kodu Empires. Twórcy twierdzą, iż gra w dniu premiery będzie jedną z najlepszych tego typu na rynku. Projekt w obecnej formie zapowiada się już bardzo ciekawie.


Empires – alpha map editor – Indie DB
Empires nawiązuje do trzech wielkich tytułów, które niestety zdecydowanie się od siebie różnią. W każdym z nich ogromną rolę odgrywa zdolność zarządzania rozległym terytorium i opanowanie mechanizmów gry, takich jak dyplomacja, polityka wewnętrzna, czy wojna jednak. Empires będzie oferował o wiele większy świat oraz bardziej rozbudowaną rozgrywkę niż wspomniane tytuły.

Najważniejszą cechą Empires jest wielkość mapy. Tutaj wszystkich czeka ogromne zaskoczenie bowiem największa mapa ma wielkość 1000 na 500 pól (Civilization V 128 na 80 pól). Takie rozmiary udało się osiągnąć przy zastosowaniu średniej jakości komputera, więc gra przeznaczona jest dla licznych odbiorców, niekoniecznie posiadających najnowszy sprzęt.

GB_Irl

Ponadto Four Forces Studio stworzyło rozbudowany system zarządzania państwem, pozwalający graczowi na dosłownie wszystko.

Nie odpowiada Wam minister? Zdymisjonujcie go niech wie, że nie ma z Wami żartów. Wydawanie dekretów czy rozporządzeń to jedne z wielu opcji, które macie w zasięgu ręki. Rzecz jasna podejmowane decyzje będą miały ogromny wpływ na zadowolenie społeczeństwa. Niekiedy to właśnie ono będzie miało wpływ na to kto jest przywódcą państwa.

Kuz

Kolejnym ważnym założeniem w Empires są oczywiście sprawy wojskowe. Na tym polu twórcy odbiegli nieco od ogólnie przyjętych zasad. Posiadanie armii odtąd nie będzie finansową udręką, a prowadzenie wojny zdecydowanie stanie się ostatecznością i ustąpi miejsca np.: sankcją gospodarczym. Dotychczas w grach strategicznych armia po prostu była, natomiast w Empires nieużywane jednostki można wysłać do rezerw, gdzie ich koszty utrzymania będą zmniejszone do koniecznego minimum. Przywrócenie jej do czynnej służby będzie trwało określoną liczbę tur.

tank

Jeżeli chodzi o flotę, to wszyscy wiemy, że statek bez załogi nie popłynie. Ta zasada ma rzeczywiste odzwierciedlenie w grze. Chcecie użyć okrętu? Najpierw znajdźcie mu załogę i pamiętajcie, że nie możecie być na morzu w nieskończoność.

Więcej szczegółów dotyczących gry znajdziecie pod adresem: www.4fs.pl/pl/project.html

Twórcy

logo_white_bg(medium)

The Four Forces Studio to czteroosobowy zespół młodych ludzi pochodzących z Kielc. Tworzeniem gier zajmują się od półtora roku, ale Empires to ich pierwszy tak bardzo zaawansowany projekt.

Więcej informacji o studiu i jego planach znajdziecie na stronie: www.4fs.pl oraz Facebook’u www.facebook.com/4forces.studio

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @mrRyJek: I tyle... wow #yonder https://t.co/XbBhuuFXdo
RT @thibaultsimar: Re-textured an old scene, playing with lights. #voxel #magicavoxel https://t.co/PaPdE7ujk3