The Mims Beginning kolonizuje wspieram.to

Wielki sukces (jak na polskie warunki) The Few na wspieram.to, spowodował, że coraz więcej osób związanych z polskim gamedevem stawia na rodzimy crowfounding. Ekipa BlackMoon Design, przetarła szlaki i już wiadomo, że Polacy są chętni do wspomagania ciekawych pomysłów. Z tej okazji skorzystało studio Squatting Penguins, które postanowiło zebrać fundusze na swój najnowszy projekt The Mims Beginning.

Mimsy mają być stworzeniami z poczuciem humoru, a sama gra dobrą zabawą i przeżyciem przygody. Mimsy to trójokie, a właściwie sześciookie stworzonka posiadające moc psychiczną, przy pomocy której mogą wykonywać drobne prace (np. przenosić owoce, budować).

mikki

Są wiecznymi maruderami: szukają domu, lecz za każdym razem trafiają na jakieś przeciwności losu. Tym razem ich statek rozbił się rozsiewając rozbitków po różnorakich ciałach niebieskich. Celem gracza jest wykonywanie przeróżnych zadań związanych z odbudową okrętu kosmicznego. Ułatwić to zadanie możemy poprzez prawidłowy rozwój naszych latających wysp.

Główne elementy gry:

  • Rozbudowa koloni
  • Widok z lotu ptaka (orbiting camera)
  • Autonomiczność postaci, (gracz obserwator z dozą możliwości interwencji).
  • Wynajdywanie nowych technologii
  • Upgrade-y budowli
  • Wynajdywanie specjalnych zachowań i umiejętności dla Mimsów
  • Symulacja „Boga” w postaci głównego zarządcy
  • Gracz posiada specjalne moce
  • Obrona koloni przed zagrożeniami lokalnej fauny
  • Sadzenie własnej roślinności (rosnącej), wzbudzenie syndromu plantatora
  • Zróżnicowana roślinność o nietypowym typie owocowania (rzucająca, eksplodująca)
  • Tworzenie zwierząt dla własnej użyteczności, oraz ich hodowla (tuczenie)
  • Sprzedaż trzody w intergalaktycznym markecie
  • Innowacyjne gui (timeline, wskaźnik zapachu)
  • Zróżnicowane rodzaje drapieżników i szkodników
  • Wiele terenów, a na każdym inna historia i odmienna niezapomniana przygoda

Pomysł na projekt narodził się 12 miesięcy temu. Po napisaniu dokumentu koncepcyjnego, zaczeliśmy właściwe prace nad grą . Stało się to początkiem czerwca 2012 roku. Co ciekawe według pierwszych założeń projekt mieliśmy zakończyć po 6 miesiącach 🙂

Prace się przedłużały, co wywoływało stres w zespole, jednak od niedawna znów myślimy pozytywnie i jesteśmy pełni zapału do pracy, dzięki pozytywnym komentarzom społeczności graczy 🙂 – za co bardzo dziękujemy.

O zespole Squatting Penguins :

Byliśmy duetem marzycieli którzy pewnego dnia postanowili stworzyć grę, i  prawie nam się to udało. Po pewnym czasie do zespołu dołączył nasz przyjaciel, który stworzył magiczną muzykę i udźwiękowienie. Zespół liczy więc teraz 3 osoby, i tak najpewniej pozostanie już do końca projektu.

Główny cel chłopaków:

  • potrzebujemy więcej czasu na dopracowanie takich elementów gry jak: fabuła, misje, dialogi, moce czarów, zdarzenia naturalne. Elementy te wymagają dodatkowych 1-2 miesięcy pracy, a chcemy zrobić The Mims najlepiej jak możemy, tym samym potrzebne nam są fundusze na ten ostatni okres produkcji.
  • chcemy zaprezentować The Mims dodatkowej społeczności graczy i zachęcić ich do współtworzenia gry
  • liczymy na pomoc na Steam Greenlight

Suma do zebrania wynosi 5 200 zł. Czyli najwięcej spośród 3 projektów gamingowych dostępnych na wspieram.to.

Do osiągnięcia celu ma pomóc 11 progów, za które można otrzymać ciekawe nagrody. Począwszy od 1 zł (szczere podziękowania mailowe od twórców gry) . Kończąc na wyjątkowej edycji limitowanej (1 sztuka!) za 300 zł. Co ciekawe ostatni z progów daje Wam fantastyczną możliwość uczestnictwa w grze – osoba, która wykupi ten próg, będzie miała okazję stworzyć swoją własną mapę, użytą w kampanii.

Patronat nad projektem objął także HcGamer.pl

My już wybraliśmy swój próg i z miłą czekamy na zainteresowanie z Waszej strony. Zapraszamy do wspierania projektu, każda złotówka pomoże w jego rozwoju. Po więcej informacji zapraszamy pod adres – http://www.wspieram.to/240-the-mims-beginning-czyli-kolonizowanie-kosmosu-na-wesolo.html