Unity 4.6 – Nowa wersja i nowe funkcje w otwartej becie.

Gdybyśmy zapytali kilka miesięcy temu o najczęściej wybierany przez deweloperów silnik do tworzenia gier dostalibyśmy w odpowiedzi zapewne, że technologia Unreal Engine 3. Ostatnimi czasy jednak, sytuacja ulega zmianie na korzyść Unity 3D. Sukcesy na Kickstarterze, produkcje indie deweloperów oraz ciężka praca twórców tego silnika stosunkowo szybko pozwoliła im stać się najchętniej wybieranym narzędziem na rynku. Dokonamy dzisiaj przeglądu najważniejszych zmian w nowej odsłonie Unity w wersji 4.6.

Unity Technologies świadome wzrastającej popularności ich narzędzia postanowiło wyjść naprzeciw wszystkim zainteresowanym ich silnikiem i dlatego zaczęło stopniowo udostępniać na BitBucket kod źródłowy dostępny dla każdego, niezależnie od posiadanej wersji. Możemy się więc w niedalekiej przyszłości spodziewać kolejnych wersji oprogramowania, ale tym razem stworzonych przez użytkowników.

Poniżej film udostępniony przez Unity Technologies przedstawiający przegląd najważniejszej zmiany w nowej wersji Unity 3D – system tworzenia interfejsu użytkownika.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=EOX6itCuKOc”]

Jak twierdzą twórcy, nowy system interfejsu użytkownika oparty jest na komponentowym frameworku tworzenia UI (user interface) przy użyciu narzędzi do wizualnego projektowania, co znacznie ułatwi pracę z silnikiem w tym aspekcie.

Zmian doczekało się również narzędzie Rect Tool, które w poprzednich wersjach mogło być używane w trybie 2D. Nowy system UI jest hybrydą 2D i 3D co, według autorów, ułatwi kontrolę w pozycjonowaniu części składowych – sprite’ów, elementów UI i każdego innego obiektu.

Zaimplementowano także system zdarzeń, który będzie współpracował z nowym UI w celu wysyłania i otrzymywania informacji o zdarzeniach. Szczegóły oraz pozostałe mniejsze usprawnienia są dostępne TUTAJ.

gui

Unity Technologies udostępniło również serię poradników dla nowych narzędzi potrzebnych do aranżacji UI. Lekcje można przejrzeć TUTAJ.

Cieszy również udana współpraca z Intelem mająca na celu opracowywanie rozwiązań dla urządzeń z układami od producenta z Santa Clara, z przenośnymi urządzeniami opartymi na systemie Android. Nie tak dawno Microsoft we współpracy z  Unity Technologies otworzył się dla niezależnych twórców w programie ID@Xbox na mocy którego każdy, chcący tworzyć gry na Xbox One w Unity otrzyma oprogramowanie za darmo.