Walka z bazyliszkiem, czyli wrażenia z wizyty w Krakowie [cz.3]

Niestety ostatnia część tekstu związanego z moją wizytą w krakowskim Bloober Team opóźniła się o kilka dni. W tym czasie otrzymałem nowe materiały graficzne do tytułu, który zostanie wydany w przyszłym roku. Mowa tutaj o Scopophobii – produkcji osadzonej w XIX – wiecznym świecie.

Bloober Team specjalizuje się w produkcji gier skierowanych do starszego odbiorcy. Podobnie jest w przypadku omawianego tytułu. Scopophobia jest najpoważniejszą produkcją krakowskiego studia. Charakteryzuje się bardzo mrocznym klimatem oraz ciągle rosnącym napięciem. Wszystko to spowodowane jest specyficzną rozgrywką.

scopophobia_plakat

Otrzymujemy możliwość wcielenia się w bazyliszka bądź stających naprzeciw niemu bezbronnych dzieci. W momencie kiedy wybierzemy pierwszą postać musimy skupić się na malców. Jak wiadomo wzrok stwora zamienia istoty w kamień, tak też jest w przypadku kiedy potwór spotka na swojej drodze dzieci. Natomiast głównym zadaniem tych drugich jest ucieczka z mieszkania poprzez odblokowanie tajnych przejść. Spotkanie z bazyliszkiem potrafi nieźle przestraszyć, zwłaszcza jeżeli mamy na głowie słuchawki.

Dzieci oczywiście mogą się bronić poprzez rzucanie przedmiotami czy chowanie się w tajemnych miejscach. Produkcja jest w tym momencie na bardzo wczesnym etapie i trudno mi ją jednoznacznie ocenić. Niestety brakuje wielu trybów, które według informacji twórców pojawią się w pełnej wersji. Podobnie jak w przypadku Brawl, tytuł stawia głównie na rozgrywkę wieloosobową.

Scopophobia ma w sobie bardzo duży potencjał. Jednak ciężko mi jest jednoznacznie ocenić czy będzie to tytuł, który okaże się wielkim hitem, ponieważ zobaczyłem jeszcze zbyt mało. Niemniej jednak liczę na to, że wkrótce dostaniemy większą porcję informacji.

bazyliszek

Po świętach otrzymacie także wywiad z ekipą Bloober Team. Jeżeli macie jakieś pytania do autorów to śmiało możecie je zadawać w komentarzach.

Jakub Wójcik

Autor: Jakub Wójcik

Założyciel serwisu 1ndieWorld największego portalu w Polsce zajmującego się grami niezależnymi. W tym momencie zarządza marketingowo swoim projektem. Odkąd tylko pamięta jest zapalonym graczem, a jego pierwszą miłością było Commodore 64. Niegdyś pisał na łamach GIEROmaniaka i profesjonalnie grał w FIFĘ, obecnie zagorzały miłośnik gier niezależnych, a w szczególności dzieła stworzonego przez Phila Fisha. Założyciel i pomysłodawca Games Rage, którego pierwsza edycja odniosła duży sukces. Ma jeszcze wiele pomysłów związanych z polskim gamedevem.

  • bloobman

    Pytanie nr 1 :
    Jak wypadła premiera w Chinach? Jakie były reakcje/zdania na temat gry Brawl.
    Pytanie nr 2
    Czy udało się znaleźć fundusze na grę Medium? Czy są już jakieś informację związane z finansowaniem gry. Miały się ukazać do końca tego roku.

1ndieWorld

Uniwersum indie games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów, undergroundowym dziwactwem…

Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy, zmieniają świat.

Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.

Twitter

RT @mrRyJek: I tyle... wow #yonder https://t.co/XbBhuuFXdo
RT @thibaultsimar: Re-textured an old scene, playing with lights. #voxel #magicavoxel https://t.co/PaPdE7ujk3