„Wybiliście się na fejmie Bonusa!” – Czyli wywiad z ekipą RojoFanGames.

Jest dzień 11 września 2012 roku. Data, która na zawsze zmieni polski gamedev. Użytkownik DejmiV tworzy pierwszą grę Rojo the la Mordore Soldiere de Elite Revolutione Special Edition V.2 i w tym momencie zaczyna się historia RojoFanGames. Później następuje długa przerwa, ale 21 lutego 2013 roku powstaje druga gra autorstwa Vassera – Slender: Rojo Version. Po premierze tej produkcji następuje wybuch nowych projektów. Kolejnych twórców przybywa, zaczynają się tworzyć nawet małe studia i efekt mamy taki, że dzisiaj na swoją premierę czeka ponad 135 gier. Postanowiłem przeprowadzić wywiad i poznać RojoFanGames od kuchni. Serdecznie zapraszam do przeczytania wywiadu z ludźmi odpowiedzialnymi za projekt RFG.

Karol Zachara: Kto jest pomysłodawcą i założycielem RFG? Czym w ogóle jest RFG i w jakim celu powstał?

RFG: Wszystko zaczęło się dość spontanicznie. Powstała pierwsza gra, po jakimś czasie kolejna. Zobaczyliśmy w tym ogromny potencjał, że z tego jest w stanie się wykluć coś na prawdę fajnego. Zdobywcy Gier zaproponowali nazwę i tak to się zaczęło. RojoFanGames, jak już powszechnie wiadomo, to pierwsza w Polsce inicjatywa wspierania młodych twórców.

wywiad1

Karol Zachara: Ile osób liczy ekipa RFG?

RFG: Nasza ekipa liczy 11 osób. Wśród nich jestem ja (Rojo) i 10 młodych osób pełnych zapału. Nie można jednak zapomnieć o dużej ilości testerów i innych ludzi zaangażowanych w ten projekt. Ludzi jest cała masa i codziennie przybywa nowych osób, co bardzo nas cieszy. Obecnie, pracujących nad projektami, jest pewnie ponad 500.

Karol Zachara: Jak wygląda Wasza współpraca?

(Rojo mowi o biustach kobiet, alkoholu oraz innych jutuberach. Z kolei ja stwierdzam, że ekipa RFG wybiła się na fejmie Bonusa BGC. W tym momencie następuje śmiech i przejście do poważnej odpowiedzi)

RFG: Jak sam zauważyłeś panuje między nami iście rodzinna atmosfera. Znamy sie doskonale i w myśl idei – „Gry łączą, a nie dzielą” – jesteśmy teraz w tym miejscu i wiemy, że przed nami jeszcze długa, ale i owocna droga. Rozmawiamy w każdy poniedziałek myśląc co jeszcze zmienić na stronie, by usprawnić jej działanie.

wywiad 2

 

Karol Zachara: RFG stale się rozrasta, jesteście w stanie podać ile mniej więcej aktualnie jest gier w fazie produkcji, a ile już zostało zrealizowanych?

RFG: Oj, tego jest cała masa i stale przybywa. (ktoś liczy) Na tę chwilę w fazie produkcji(stan na 26.08) jest około 135 gier. Gotowych zaś jest 42. Począwszy od prostych platformówek, przez zręcznościówki, przygodówki, aż po strategie i uwielbiane horrory.

Karol Zachara: Nie jesteś więc w stanie zagrać we wszystkie produkcje. Kto pomaga w wyborze tych najlepszych, czy może sam dokonujesz selekcji?

RFG: Oczywiście kładziemy nacisk na jakość i sam pomysł autora gry. Niemożliwe jest zagranie we wszystko, co powstanie, a więc głównym kryterium jest sam pomysł, a później jakość produkcji.

wywiad 3

Karol Zachara: Zainteresowanie jest ogromne, przeglądając Twój kanał zauważyłem, że filmy z serii RFG są jednymi z najczęściej jak nie najczęściej oglądanymi filmami. Jak wyjaśnisz to zjawisko?

RFG: To fakt, że filmy z serii RFG nieraz wielokrotnie przebijają oglądalnością inne moje filmy. Z pewnością jest to coś nowego, bardzo oryginalnego. Cieszy mnie to ogromnie, że właśnie ta inicjatywa, oprócz np. Paintball’u z Rojem czy Charytatywnej Tarczy, cieszy się taką popularnością.

Karol Zachara: Aktualnie chyba wszystkie gry są robione dla Roja, w każdej grze przewija się motyw z nim związany. Czy nie uważacie, ze RFG może w niedługim czasie przekształcić się w ogólny projekt wspierania młodych twórców gier, gdzie tematyka produkcji będzie już bardzo różnorodna, a nie tylko skupiona wokół osoby Roja?

RFG: Uważamy, że każdy zasługuje na szansę. W tej chwili tematyka nie ma znaczenia. Tak, jak wcześniej wspominałem, liczy się pomysł i wykonanie. Wspieramy każdego z dobrą koncepcją na grę. Bez wyjątku.

wywiad 4

Karol Zachara: Pojawiły się informacje o tym, że RFG wraz z CD Action będą tworzyć grę o CD Action. Wiadomo już kto będzie w teamie pracującym nad grą?

RFG: Wiemy już, ale jednak nie chcielibyśmy tego jeszcze zdradzać. Prosimy o cierpliwość.

Karol Zachara: Czy planowaliście już wstępną datę premiery?

RFG: Nie (tutaj wiązanka hejtu na EA). Nie narzucamy sobie żadnej daty. When it’s done – jak się to mówi.

Karol Zachara: Gra będzie dostępna w numerze CD Action czy może zostanie wydana osobno?

RFG: Gra pojawi się w którymś z numerów CD Action. Można więc przypuszczać, że premiera nastąpi w któryś wtorek.

Karol Zachara: Serdecznie dziękuję Tobie, Rojo i wszystkim pozostałym z ekipy RFG za poświęcony czas. Życzę powodzenia i do zobaczenia może na jakimś panelu np. na PGA.

RFG: Co do PGA to raczej takie imprezy nie wchodzą w grę. Nigdy z nich nic nie wiem i nie wynoszę, wiesz o czym mówię. Ja również dziękuję i do usłyszenia.

 

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=9zIt-Xe6ZvY”]